Statele Uniunii Europene au convenit reducerea cu 35% a emisiilor auto până în 2030, îngrijorate de un raport al ONU referitor la încălzirea globală, dar Germania a a avertizat că obiectivele prea dificile riscă să aibă un efect negativ asupra industriei și locurilor de muncă, transmite Reuters.
Împărțiți între reducerea poluării și menținerea competitivității industriei, miniștrii europeni ai Mediului au discutat la Luxemburg peste 13 ore, până aproape de miezul nopții, înainte de a ajunge la un compromis referitor la limitele de dioxid de carbon care trebuie să fie impuse producătorilor de automobile din Europa, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Reglementările finale vor fi stabilite prin intermediul discuțiilor care vor avea loc începând de miercuri cu alte două organisme europene: Parlamentul European, care vrea o țintă mai ambițioasă, și Comisia Europeană, care a propus un nivel mai scăzut.
Într-un comunicat comun, miniștrii UE și-au exprimat îngrijorarea profundă provocată de un raport al ONU care cere măsuri rapide, fără precedent, pentru a ține sub control încălzirea globală, dar nu au dorit să își revizuiască în creștere angajamentul de reducere a emisiilor asumat prin acordul climatic de la Paris convenit în 2015.
Mai multe țări au cerut reducerea mai mare, cu 40%, a emisiilor auto, în conformitate cu țintele aprobate săptămâna trecută de parlamentarii europeni, iar reprezentanții Irlandei și Olandei au fost printre cei care s-au declarat dezamăgiți de acordul de compromis.
Germania, care are o industrie auto semnificativă, a susținut propunerea UE de reducere a emisiilor cu 30% autmobilelor și vehiculelor comerciale noi (de tip van), până în 2030, comparativ cu nivelurile din 2021.
Ecologiștii afirmă că Germania nu a învățat încă să fie mai fermă cu industria auto, în pofida scandalului provocat de Volkswagen, care a recunoscut în 2015 folosirea unui soft ilegal pentru maskarea emisiilor a circa 11 milioane de vehicule la nivel mondial.
Germania, cu sprijinul statelor est-europene, a deținut o minoritate de blocare a țintelor mai ambițioase de reducere a emisiilor, au declarat surse europene.