Uniunea Europeană ar trebui să caute un compromis și un rezultat negociat cu Beijingul, susțin oficialii din Spania, înaintea votului crucial privind impunerea de taxe vamale suplimentare la importurile de vehicule electrice (EV) din China, transmite Reuters.
În loc să impună taxe, UE "ar trebui să mențină deschise negocierile ... dincolo de data votului" pentru a ajunge la un acord privind prețurile și relocarea producției de baterii în blocul comunitar, se arată într-o scrisoare a ministrului spaniol al Economiei, Carlos Cuerpo, adresată vicepreședintelui Comisiei Europene, Valdis Dombrovskis, și consultată de Reuters.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Sunt multe în joc pentru industria noastră internă. Trebuie să găsim un echilibru, tehnic și politic, pentru a ne asigura că ne apărăm interesele industriale și evităm o confruntare pe scară largă cu jucători strategici, cum e China", susține Cuerpo, atrăgând atenția că Spania este al doilea mare producător auto din UE, arată Agerpres.
Premierul Pedro Sanchez a declarat luna trecută, în timpul vizitei în China, că UE ar trebui să-și reconsidere poziția privind taxele și a cerut Bruxelles-ului și Beijingului să evite un război comercial.
Tarifele vamale provizorii care se aplică din 5 iulie celor trei producători chinezi din eșantion sunt de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely și de 37,6% pentru automobilele SAIC. Vineri, statele membre UE vor vota pentru impunerea tarifelor timp de cinci ani.
Propunerea Comisiei Europene poate fi implementată numai dacă o majoritate calificată de 15 state membre UE, reprezentând 65% din populația blocului comunitar, nu votează împotrivă.
CITEȘTE ȘI FOTO Al treilea tren de metrou Alstom a ajuns în depoul MetrorexSurse care au dorit să-și păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că Franța, Grecia, Italia și Polonia vor vota în favoarea taxelor vamale, ceea ce va fi suficient pentru adoptarea deciziei. Sursele au adăugat că Germania intenționează să se opună.
Volkswagen și Renault sunt printre producătorii auto care deja fabrică EV în Spania, în timp ce grupul chinez Chery Auto a înființat o societate mixtă cu firma spaniolă EV Motors pentru a produce mașini la prima sa fabrică din Europa.
CITEȘTE ȘI VIDEO Cum este produs la Mioveni cel mai puternic motor auto fabricat vreodată în RomâniaConform datelor Comisiei Europene, capacitatea excedentară a Chinei, de trei milioane EV pe an, care trebuie exportată, este dublă față de mărimea pieței UE. Ținând cont de taxele vamale impuse de Statele Unite și Canada, cea mai mare parte a vehiculelor electrice va ajunge în Europa. A