Skoda Auto, parte a grupului german Volkswagen, intenționează ca vehiculele electrice să reprezinte jumătate din vânzările sale în Europa, până în 2030, în cadrul tranziției sale de la motoarele convenționale la cele electrice, în următorul deceniu. Pentru asta, va lansa cel puțin trei noi modele complet electrice.
Skoda a intrat în rândul marilor companii auto și și-a prezentat propria strategie de electrificare, una destul de ambițioasă pentru o marcă ce a fost considerată cândva un entry-level al grupului VW, iar astăzi reușește să atragă clienți de la toate mărcile europene.
Potrivit planurilor companiei cehe, vor fi produse cel puțin 3 modele 100% electrice noi, va crește ponderea automobilelor electrice în totalul vânzărilor până la 50 – 70 de procente, va crește interesul pentru piețe precum India, Rusia și Africa de Nord, și asta în următorii 8 – 9 ani.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Skoda și-a propus să lanseze cel puțin trei noi modele electrice, în următorii ani, mașini care vor fi mai ieftine decât Enyaq, dar și mai mici ca dimensiuni. Cu ajutorul lor, dar și cu introducerea noii generații Fabia, un puternic concurent pentru Dacia Sandero pe foarte multe piețe, Skoda vrea să câștige teren în fața competitorilor.
Pentru piața din Europa, Skoda vrea să ajungă în top 5 al vânzărilor, ceea ce înseamnă o depășire rapidă a ritmului pieței. Anul trecut, potrivit datelor ACEA, compania cehă s-a situat pe locul al șaptelea în Europa (UE plus alte state), cu o cotă de piață de 5,4%. Cele două locuri pe care intenționează să le depășească au fost ocupate de Toyota și de Ford, două mărci cu ambiții foarte mari de electrificare și de vânzări, ceea ce face și mai dificilă ținta pe care și-a fixat-o Skoda, dar nu imposibilă.
Din punct de vedere al electrificării, efectele se vor regăsi și în emisiile totale ale flotei vândute, cu 50% față de 2020, ceea ce ar trebui să fie suficient pentru a contribui la respectarea legislației europene.
CITEȘTE ȘI VIDEO Tornadă în Republica Cehă: Numeroase locuințe distruse și peste o sută de persoane răniteNu în ultimul rând, din punct de vedere al business-ului, Skoda și-a propus să ajungă la o marjă de profit de 8%, o valoare foarte bună pentru un producător auto de volum.
Printre planurile anunțate de constructorul ceh sunt câteva detalii care merită amintite: Skoda vrea să transforme Cehia, împreună cu cei din grupul VW, din care face parte, „într-un hub al mobilității electrice, pentru a păstra locurile de muncă și a crea chiar noi oportunități de angajare”. Nuanța este destul de transparentă, pentru că ține cont de evoluția industriei auto, care va avea nevoie în continuare de costuri reduse pentru a produce tehnologia electrică, iar țările din Europa de Est pot asigura acest lucru. Pentru grupul VW, oportunitatea de fabrica mașini electrice și baterii la costuri mult mai mici decât în Germania nu poate fi ratată, așa cum ratează România, de exemplu, această oportunitate.
”Marca noastră are un potențial incredibil. Vom profita din plin de acesta în anii următori și ne vom stabili obiective ambițioase. Intenționăm să fim unul dintre primii cinci producători de automobile din Europa ca volum de vânzări și să fim liderul între mărcile europene pe piețele emergente din India, Rusia și Africa de Nord. Totodată, ne vom dezvolta piața de proveniență, Republica Cehă, într-un centru de mobilitate electrică, astfel încât să putem păstra locurile de muncă și să creăm chiar locuri de muncă noi”, a declarat Thomas Schaffer, CEO al Skoda.