Skoda inaugurează pe Elroq versiunea mai ieftină a platformei electrice MEB a grupului VW, cu care încearcă să vândă la prețuri mici

Skoda inaugurează pe Elroq versiunea mai ieftină a platformei electrice MEB a grupului VW, cu care încearcă să vândă la prețuri mici
scris 3 oct 2024

Odată cu lansarea noului model Skoda Elroq, grupul VW a lansat și versiunea low-spec a platformei MEB, dezvoltată special pentru mașinile care urmează să fie vândute la prețuri accesibile. Concret, în termeni tehnici, odată cu lansarea versiunii MEB Evo, destinată mașinilor grupului din segmentele superioare, compania germană a decis să atace și segmentele entry ale piețe de mașini electrice, pentru a combate frânarea vânzărilor.

Skoda Elroq reușește să aducă pe piața de mașini electrice primul crossover european cu prețuri comparabile cu cele ale modelelor concurente din China. Cehii au anunțat în urmă cu câteva zile prețurile pentru acest model, care nu are, deocamdată, un model similar în rândul celorlalte mărci ale grupului și care reușește să ofere o alternativă electrică la SUV-urile cu combustie, la prețuri comparabile.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Motorul unui avion Ryanair a luat foc pe un aeroport, înainte de decolare. Au fost oprite toate zborurile CITEȘTE ȘI FOTO Motorul unui avion Ryanair a luat foc pe un aeroport, înainte de decolare. Au fost oprite toate zborurile
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Teoretic, Elroq este corespondentul modelelor VW ID.3 și Cupra Born, ceva mai lung, însă, practic, inginerii grupului au reușit să reducă costurile de producție de această dată, pentru a putea afișa un preț de vânzare mult mai mic decât cei aproximativ 40.000 de euro ai lui ID.3.

Prima țintă de preț a celor de la Skoda a fost Karoq, SUV-ul corespondent din gama proprie, care folosește aceeași terminație în denumire, are 4,39 lungime și poate fi cumpărat cu 30.200 de euro în cea mai ieftină configurație. Noua variantă electrică, Elroq, are un preț de intrare în gamă foarte apropiat, aproximativ 33.000 de euro, și asta fără eventualele subvenții, ceea ce înseamnă că ar putea fi cumpărat, pe piața din România (cu ajutorul Rabla), cu mai puțin de 30.000 de euro, adică sub prețul lui Karoq.

A doua țintă este, evident, concurența din China, care aduce SUV-uri precum MG 4 sau, cel mai nou model lansat, Leapmotor C10, pe care Skoda reușește să le întreacă și să ofere cel mai ieftin SUV electric de pe piața din Europa.

FOTO Parcarea supraterană de la intersecția Vergului - Pantelimon din București, redeschisă. Accesul este gratuit CITEȘTE ȘI FOTO Parcarea supraterană de la intersecția Vergului - Pantelimon din București, redeschisă. Accesul este gratuit

Soluția prin care grupul VW a reușit să coboare prețul atât de mult este, în primul rând, bateria. Pe versiunea cea mai ieftină a mașinii, aceasta are doar 52 kWh, adică dublu față de bateria de pe Dacia Spring, ceea ce reprezintă o autonomie de numai 370 km. Dat fiind faptul că valoarea este una omologată la testele oficiale WLTP, este de așteptat ca, în regim real de conducere și la temperaturi nefavorabile, mașina să nu poată fi condusă mai mult de 250 de km între două reîncărcări, dacă ținem cont și de procentele de rezervă recomandate de constructor, respectiv între 20 și 80%.

Pentru un SUV este o autonomie destul de redusă, având în vedere că o astfel de caroserie este preferată în special pentru drumurile lungi, concedii sau weekenduri. Pe de altă parte, celelalte componente ale platformei permit acum o reducere importantă a costurilor de producție, în așa fel încât mașina să genereze profit chiar dacă se vinde ieftin.

FOTO Un VW ID.7 a reușit să parcurgă 800 de km cu o singură încărcare, cu un consum mai mic decât Dacia Spring CITEȘTE ȘI FOTO Un VW ID.7 a reușit să parcurgă 800 de km cu o singură încărcare, cu un consum mai mic decât Dacia Spring

Dimensiunile noului Elroq sunt și ele comparabile cu Karoq, respectiv 4,48 metri lungime, 1,88 metri lățime, 1,62 metri înălțime, specifice zonei inferioare a clasei compacte. Față de principalii concurenți, Skoda reușește să păstreze o diferență de peste 6.000 de euro față de Ford Explorer (39.500 euro), care are o autonomie destul de apropiată, și ceva mai puțin față de Renault Scenic (34.800 euro), care însă are o autonomie ceva mai mare (420 km) cu o baterie de 60 kWh.

O comparație a echipamentelor ar putea însă să ajute mai mult un cumpărător în alegerea sa, între aceste modele.

Skoda Elroq este doar primul automobil dezvoltat de VW Group pe versiunea low-spec a platformei MEB, deoarece noi modele ale mărcilor grupului sunt deja în dezvoltare, nu doar în segmentul compact, ci și în cel inferior, unde Skoda va avea propriul model, Epiq, pe lângă VW ID.2 și Cupra Raval. Odată cu intrarea în segmentele mici, este de aștepat să asistăm la reduceri și mai mari ale costurilor, pentru a putea coborî cu prețul sub 25.000 de euro, așa cum a anunțat deja VW.

viewscnt
Afla mai multe despre
skoda elroq
platforma meb
vw id.3