Primarul din orașul Mioveni le-a transmis sindicaliștilor de la uzinele Dacia că „roboții sunt la poarta fabricii”, ca urmare a amenințărilor cu un protest de amploare.
Acțiunea are ca princială temă măsurile de modificare a Codului Fiscal, prin care sunt tranferate în sarcina angajaților contribuțiile sociale. Un alt motiv de supărare anunțat de sinidcate este întârzierea construcției Autostrăzii Sibiu – Pitești, care ar putea genera pierderea de locuri de muncă. Nu în ultimul rând, flyerele mai vorbesc și despre „guvernul trădător al intereselor cetățenilor din România.”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Ion Georgescu, primar al localității argeșene Mioveni, a încercat să le explice muncitorilor, care vor să pună la cale un protest de amploare, că fabrica Dacia din Argeș pierde teren în fața celei din Maroc. „De la acel miting (n.r. în urmă cu câțiva ani), cifra de producție a stnagnat sau s-a micșorat”, a declarat Georgescu la televiziunea locală Argeș TV.
Acesta este de părere că protestele repetate ale sindicatelor Dacia conduc la blocarea producției în uzină, ceea ce afectează activitatea companiei. ,,Dacă mai exagerează cu aceste proteste de blocare a producției, în 2020 sau 2022 s-ar putea să vedeți mai mulți roboți pe platforma Dacia. Roboții nu au nevoie de antidot, nu au nevoie de echipament de protecție, au productivitate maximă, nu fac rebuturi, sunt doar consumatori de energie electrică și ulei”, a spus primarul.
Un alt argument: „Cred că majoritatea care intră pe porțile uzinei au văzut roboții la poartă; ăștia nu dau examen, nu fac nici mitinguri”.
Primarul din Mioveni este de părere că nu infrasctructura este cea care a dat câștig de cauză fabricii Renault din Tanger (maroc), ci numărul mare de proteste pe care îl fac muncitorii români. „Gândiți-vă că angajatorul are contracte ferme, și că este un angajator onorabil, care-și respectă contractul încheiat și clauzele contractuale”.
CITEȘTE ȘI Dacia se apropie de pragul de 500.000 de vehicule vândute în Europa în 2017, cu o creștere de 10,5%, după 3 trimestre, mult peste avansul piețeiCirca 200 de angajați ai uzinei Dacia au protestat în luna octombrie, tema principală fiind modificările pe care guvernul intenționează să le aplice de anul viitor, în privința contribuțiilor sociale plătite de angajați. Potrivit liderului Ion Iordache, modificările ar avea „un efect devastator” asupra veniturilor muncitorilor. Acum, sindicatul angajaților din uzina Dacia vrea să organizeze o manifestare de amploare pe aceeași temă, la care ar urma să ia parte mult mai mulți salariați. Mai mult decât atât, circa 1.000 de membri de sindicat ar trebui să participe la un miting organizat de BNS, la București.
Uzinele Dacia au mai trecut, în anii anteriori, prin procese de demisii voluntare, în cadrul unor procese de automatizare, în cadrul cărora activitatea câtorva sute de persoane a fost înlcouită cu roboți industriali.
În toamna anului trecut, compania franceză Renault a început mutarea liniei de producție a modelului Logan Break MCV de la Mioveni la fabrica din Maroc, în Tanger.
Recent, Profit.ro a anunțat că Uzina Dacia din Pitești a produs în acest an doar 20% din cele 150.000 de Sandero vândute în UE. Restul de 80% au fost fabricate în Maroc.
În luna martie, tot în urma unui conflict de muncă, relatat în exclusivitate de Profit.ro, angajații Dacia au primit o mărire de salariu de 200 de lei plus alte beneficii, precum bonuri de masă și o primă anuală.