Sfârșitul unui motor care a făcut istorie: VW Golf TDI dispare

Sfârșitul unui motor care a făcut istorie: VW Golf TDI dispare
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 28 aug 2024

Motorul care a contribuit într-o proporție covârșitoare la succesul modelului VW Golf și la cel al mărcii germane, TDI, se pregătește să intre în istorie și va fi înlocuit cu motorizarea hibrid. Tendința de înlocuire va fi prezentă pe toată gama, în cele din urmă, dar primul model care renunță la diesel va fi Golf, relevă datele analizate de Profit.ro.

Acronimul TDI, regăsit pe toate modelele Volkswagen, are la origine cuvintele Turbo Diesel Injection. Reprezintă unul dintre cele mai populare motoare din istoria automobilului, chiar dacă de-a lungul existenței a parcurs și perioade extrem de controversate, din cauza predispoziției la unele defecțiuni sau a funcționării mai mult sau mai puțin fiabile. Pentru popularitatea lui stau mărturie și șoselele din România, pline cu milioane de mașini VW echipate cu motoare TDI.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Turcii avansează la autostrada Sibiu – Pitești. Prima foreză de mare capacitate CITEȘTE ȘI VIDEO Turcii avansează la autostrada Sibiu – Pitești. Prima foreză de mare capacitate
Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Parametrii de mediu pe care îi are acest motor, în special emisiile de CO2, îl fac însă în acest moment tot mai vulnerabil și de aceea compania germană a decis să-l pregătească pentru a fi eliminat din gamă pe toate modelele mărcii. Ceea ce n-a reușit Dieselegate - scandalul care a făcut o gaură de zeci de miliarde în bugetul VW Group - a reușit UE, cu noile norme Euro 7. Chiar dacă ele sunt mult mai relaxate decât se anunțase inițial, limitele de emisii prevăzute de aceste norme nu vor mai permite niciunei companii auto să vândă volume mari de diesel. Iar la volume mici, niciun motor nu mai merită să fie produs.

Eliminarea motoarelor diesel la VW se va petrece treptat, pe măsură ce compania va dezvolta noile motoare cu care și-a propus să-l înlocuiască: motoare full hibrid, de care inginerii VW au crezut că scapă și nu mai sunt nevoiți să le folosească.

VIDEO Premieră - Statul român apelează la un concept vechi din 1970 pentru construcția de autostrăzi. Primul beneficiar: București - Giurgiu CITEȘTE ȘI VIDEO Premieră - Statul român apelează la un concept vechi din 1970 pentru construcția de autostrăzi. Primul beneficiar: București - Giurgiu

Evoluția pieței auto, frânarea vânzărilor de mașini electrice, cererea din ce în ce mai mare de hibride și problemele de emisii pe care le au PHEV-urile, au determinat, însă, VW să abordeze direct lupta cu Toyota și să apeleze la aceste motoare benzină – electric, transformate peste noapte în noile vedete ale industriei auto, deși japonezii le folosesc de aproape 30 de an.

Și asta pentru că actualele mild-hybrid nu reușesc să reducă suficient emisiile pe cât ar fi nevoie începând din 2025.

Diferența dintre prețul mașinilor electrice și al celor pe combustie a scăzut, dar nu la toate mărcile CITEȘTE ȘI Diferența dintre prețul mașinilor electrice și al celor pe combustie a scăzut, dar nu la toate mărcile

VW a anunțat încă din 2023 că a început dezvoltarea propriilor hibride fără încărcare, pentru mașinile de mici dimensiuni, iar acum informațiile neoficiale arată că primul model care va primi acest tip de motor va fi Golf, unul dintre cele mai populare din portofoliul mărcii.

La începutul acestui an, VW a reconfirmat că va continua să investească în motoarele termice, electrificate, sub diverse forme hibride, atât PHEV, cu o autonomie electrică din ce în ce mai mare, cât și HEV, fără încărcare, ca urmare a evoluției piețe de mașini electrice.

Pentru VW Golf, introducerea viitorului motor HEV va coincide cu prelungirea vieții acestui model, care are șanse să rămână în oferta mărcii cel puțin până la lansarea lui Golf 9, o mașină ce nu va mai sosi decât cu propulsie complet electrică. Odată cu amânarea lansării modelului Trinity până în 2029, apariția lui Golf 9 s-a amânat și ea, astfel că actulul Golf va deveni cel mai longeviv model al mărcii, după Beetle.

FOTO 3 noduri rutiere importante pregătite pe A1, A2 și A3. Au venit deja oferte CITEȘTE ȘI FOTO 3 noduri rutiere importante pregătite pe A1, A2 și A3. Au venit deja oferte

După Golf, atât SUV-urile compacte, T-Roc și T-Cross, dar și posibil unele modele mai mari din gamă, inclusiv cele comerciale, vor beneficia și ele de noile hibride, bazate cel mai probabil pe o cutie automată care va include și motorul electric.

Motoarele HEV sunt în acest moment regăsite la foarte multe mărci auto, ca înlocuitori ai dieselurilor, deoarece costurile lor de producție nu sunt la fel de mari ca la un PHEV, performanțele sunt peste cele ale unui motor cu benzină, folosind suplimentar resursele electrice, în timp ce emisiile de CO2 sunt foarte reduse. Bateriile de până în 2 kWh țin prețul la un nivel accesibil (vezi Dacia Jogger și Duster), iar costurile cu cutiile electrificate se amortizează dacă volumele vândute sunt mari.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw golf tdi
vw hibrid
full hybrid
vw phev