Directorul general al Renault consideră că regulile de emisii Euro 7 propuse de Uniunea Europeană vor distrage atenția industriei auto de la calea către electrificare și a mulțumit guvernului italian pentru că se opune acestora, transmite Reuters.
Țările și parlamentarii UE urmează să negocieze în acest an noua propunere de legislație ”Euro 7”, care înăsprește limitele de emisii ale vehiculelor pentru poluanți, inclusiv oxizi de azot și monoxid de carbon, și este concepută pentru a se aplica mașinilor și furgonetelor din iulie 2025 și autobuzelor și camioanelor doi ani mai târziu, scrie News.ro.
În același timp, Comisia Europeană a stabilit un termen limită pentru 2035 pentru eliminarea treptată a producției de mașini pe bază de combustibili fosili, deși a introdus recent o scutire pentru acele vehicule care funcționează cu combustibili electronici.
”Vor să introducă un nou regulament care ne-ar distrage atenția de la misiunea noastră de a transforma industria”, a spus Luca De Meo, un cetățean italian care este și președinte al grupului european de lobby auto ACEA, vorbind de la distanță la un eveniment din Trento, Italia, la sfârșitul săptămânii trecute.
”Acest lucru ar necesita să punem mulți bani pentru lucruri care nu au viitor, așa că aș vrea ca Uniunea Europeană să-și poată revizui intențiile” de a aproba regulamentul Euro 7 în modul propus în prezent.
De Meo a spus că în lupta sa împotriva reglementării Euro 7, ACEA este aliniată cu guvernul italian.
”Italia a luat o poziție foarte clară în acest sens și îi mulțumim pentru sprijinul acordat”, a spus el.
La începutul acestei luni, ministrul italian al Transporturilor, Matteo Salvini, a declarat că Italia și aliații din UE ”au cifrele” pentru a bloca regulamentul Euro 7.