Volkswagen a ajuns la un acord cu autoritățile americane în privința răscumpărării a aproximativ 500.000 din cele aproape 600.000 de mașini diesel echipate cu softul care permite manipularea testelor de mediu și care au fost vândute pe piața din SUA, au declarat surse familiare cu situația, citate de Reuters.
Grupul german, ai cărui reprezentanți vor apărea astăzi în fața unui judecător federal din San Francisco, a fost de acord să răscumpere până la 500.000 mașini cu motoare diesel de 2.0 litri care depășesc limitele legale pentru emisiile de gaze, au declarat sursele menționate. Oferta de răscumpărare vizează modele care au fost puse la vânzare începând cu anul 2009, printre care Jetta sedan, Golf compact și Audi A3.
Cele circa 80.000 mașini cu motor diesel de 3.0 litri comercializate în SUA în același interval nu sunt incluse în programul de răscumpărare.
CITEȘTE ȘI Acțiunile Mitsubishi s-au prăbușit cu peste 15%, pe fondul informațiilor privind manipularea testelor de consumPotrivit unor surse consultate de MarketWatch, acordul de principiu încheiat cu autoritățile americane vizează o combinație între răscumpările de vehicule și reparații pentru înlocuirea softului ilegal, precum și acordarea unor compensații suplimentare proprietarilor de mașini. Cuantumul compensațiilor nu a fost încă stabilit, au declarat sursele citate.
Anterior, Bloomberg a relatat, citând persoane apropiate situației, că Volkswagen a acceptat să pună deoparte cel puțin 10 miliarde de dolari pentru a rezolva plângerile civile din SUA.
Acțiunile Volkswagen au crescut cu aproape 6% în urma informațiilor. În jurul orei 12:00, titlurile producătorului auto se tranzacționau în Frankfurt la 128,05 euro/unitate, în creștere cu 5,9% față de referință.
VW este implicat într-un scandal de proporții după ce agenția de mediu din SUA a acuzat grupul auto că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a aproape 600.000 de vehicule diesel vândute în SUA.
Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul, care fasifică oxizii de azot (NOx), a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.