Grup francez Saint-Gobain vrea să investească într-o nouă linie de producție de sticlă specială pentru parbrize la fabrica deținută la Călărași, care va fi inaugurată în 2018 și pentru care va angaja alte 130 de persoane. În cei zece ani de prezență în România, Saint-Gobain a investit 180 milioane euro la Călărași.
“Pentru 2018 avem în plan inaugurarea unei noi linii de producție de sticlă specială pentru parbrize. Noua linie va avea o capacitate de 500.000 de parbrize anual. De asemenea, vom angaja cu această ocazie alte 130 de persoane”, a spus Norbert Teschner, Director General al Saint-Gobain Building Glass România.
Acesta a subliniat în plus că noua investiție este în linie cu nevoile pieței locale și europene.
Saint-Gobain a intrat pe piața din România în 2005, în același an punând piatra de temelie a unității de producție de la Călărași – cea mai mare investiție greenfield de după ’90, din țara noastră. Fabrica a fost inaugurată în 2007.
Investiția inițială, de 135 de milioane de euro, a fost realizată pentru dezvoltarea liniei de sticlă float, pentru ca în 2008 să fie inaugurată linia de acoperiri metalice în urma unei investiții de 35 de milioane de euro. În 2013 a fost dată în folosință și linia de sticlă laminată, după investiții de 6 milioane de euro, iar alte 10 milioane de euro au fost direcționate în alte investiții și upgrade-uri ale liniilor existente.
În prezent, fabrica din Călărași se întinde pe o suprafață de 34 de hectare și are 486 de angajați, din care 249 sunt implicați în procesul de producție.
Capacitatea de producție în fabrica Saint-Gobain Building Glass este de 21 milioane metri pătrați de sticlă float. Compania produce însă sticlă cu acoperiri (SGGCool-Lite, SGGPlanitherm, Anti-reflective glass, SGGDiamant, SGGStadip).
Cea mai mare parte a producției – 60% - este destinată exportului, produse fabricate în România ajungând în 42 de țări, printre care se numără Bulgaria, Turcia, Serbia, Ucraina, Republica Moldova, Ungaria, Grecia și Croația.
Pe plan local, sticla produsă la Călărași este folosită în toate segmentele de piață, însă cea mai mare parte, 50%, este direcționată către proiecte din segmentul rezidențial. Pe locul al doilea în topul tipurilor de proiecte unde este folosită sticla Saint-Gobain Building Glass se află segmentul office.
Potrivit lui Norbert Teschner, compania mizează în acest an pe un avans al business-ului cu 9-10% comparativ cu 2015, când Saint-Gobain Buliding Glass a ajuns la afaceri de circa 72 de milioane de euro.
“La nivelul primului semestru al acestui an, ritmul de creștere a fost accelerat, concretizându-se prin venituri de 42,6 milioane de euro. De aceea, suntem optimiști și estimăm pentru 2016 vânzări de peste 80 milioane de euro”, a subliniat acesta.
Saint-Gobain Glass, companie ce funcționează de peste 350 de ani în cadrul grupului francez Saint-Gobain, specializat în producția de materiale de construcții, este principalul producător de sticlă din Europa și cel de-al doilea producător la nivel mondial, cu vânzări de peste 39,6 miliarde de euro în 2015.