Rușii, reticenți la achizionarea de mașini chinezești după retragerea producătorilor occidentali de pe piață

Rușii, reticenți la achizionarea de mașini chinezești după retragerea producătorilor occidentali de pe piață

Sursa: News.ro

scris 26 mar 2023

Pe măsură ce exodul producătorilor de automobile occidentali restrânge opțiunile pentru consumatorii ruși, producătorii de automobile chinezi umplu golul rămas pe piață, forțându-i pe ruși să își depășească reticența de a adopta mărcile chineze și să suporte prețuri mai mari, transmite Reuters.

Mărcile chineze precum Haval, Chery și Geely reprezintă acum aproape 40% din vânzările de mașini noi ale Rusiei, arată datele agenției de analiză Autostat și companiei de consultanță PPK, în creștere de la mai puțin de 10% în ianuarie-februarie 2022, profitând de oportunitatea lăsată de ieșirea unor firme precum Renault, Nissan și Mercedes, informează News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Dar există probleme. Reuters a vorbit cu mai mulți cumpărători de mașini ruși, persoane fizice și dealeri, care au perceput calitatea unor mașini chineze ca fiind mai scăzută decât a producătorilor occidentali și experții din industrie au spus că producătorii chinezi trebuie să-și îmbunătățească reputația, chiar dacă cota lor de piață crește.

FOTO BMW-urile cumpărate de IGPR, achiziție verificată de Parchetul European condus de Kovesi, prezentate de Ziua Poliției Române CITEȘTE ȘI FOTO BMW-urile cumpărate de IGPR, achiziție verificată de Parchetul European condus de Kovesi, prezentate de Ziua Poliției Române

Stepan, în vârstă de 28 de ani, care merge din ce în ce mai mult cu mașini chinezești atunci când folosește serviciile de carsharing, se numără printre cei care au nevoie de convingere.

Printre plângerile lui se numără și ușurința conducerii.

”Am reușit să cumpăr o Skoda în 2022. Dacă vrei părerea mea sinceră, diferența (față de mașinile chinezești) este enormă”, a declarat el pentru Reuters, la reprezentanța Favorit Motors din Moscova.

Producătorul de automobile ceh Skoda Auto, parte a Grupului Volkswagen și unul dintre câțiva producători de automobile occidentali care aveau producție autohtonă locală, se află în etapele finale ale unui acord de vânzare a activelor sale rusești ,în urma sancțiunilor occidentale, după ce Moscova a trimis trupe în Ucraina, anul trecut.

Când și-a cumpărat noua mașină chinezească, Alexander, în vârstă de 74 de ani, a căutat una care să includă tehnologia suedeză.

”Cred că în timp fiabilitatea se va îmbunătăți. De exemplu, știu că (Geely) Tugella are un motor Volvo. Acesta a vândut această mașină pentru mine”, a spus el.

Fostul președinte al Rusiei Dmitri Medvedev a declarat vineri, după o vizită în China în decembrie, că cooperarea cu producătorii chinezi este bună și percepțiile consumatorilor sunt depășite.

”Obișnuiam să râdem de unele dintre modelele lor, dar m-am dus să mă plimb cu o mașină locală și m-am uitat la altele. Voi spune direct: mașina pe care am condus-o nu era cu siguranță mai rea decât un Mercedes”, a spus el.

viewscnt
Afla mai multe despre
rusia
sanctiuni
masini
china
producători occidentali