România va primi mai mulți bani de la Bruxelles pentru proiecte de importanță majoră de infrastructură, precum Magistrala 6 de metrou (1 Mai - Aeroportul Henri Coandă Otopeni) sau Autostrada Unirii (Iași - Târgul Mureș).
Comisia Europeană a aprobat modificarea Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM), fondurile fiind astfel suplimentate.
Prin această decizie rata de cofinanțare europeană crește de la 75% la 85% pentru proiectele privind dezvoltarea rețelei transeuropene de transport, a celei de metrou, precum și a celor de transport multimodal.
Totodată, decizia aceasta vine în sprijinul infrastructurii portuare și a operatorilor portuari care vor avea astfel mai multe oportunități de a dezvolta terminalele de marfă, zonele de manipulare a containerelor, de logistică și instalații feroviare majore.
Decizia Comisiei Europene privind modificarea Programului Operațional Infrastructură Mare vine ca urmare a unei cereri transmise în acest sens de România în luna octombrie.
Modificările aduse Programului Operațional Infrastructură Mare vizează și actualizarea strategiei de gestionare a deșeurilor, în sensul includerii unor acțiuni privind închiderea unor depozite de deșeuri industriale neconforme, precum și consolidarea capacității administrative pentru punerea în aplicare a planului național de gestionare a deșeurilor.
CITEȘTE ȘI Investițiile străine au crescut cu 1 miliard de euro într-o lună, dar deficitul de cont curent a avansat cu 1,4 miliarde de euro și este 50% mai mare la 10 luniÎn perioada 2014 – 2020, România are alocate peste 22 de miliarde de euro prin politica de coeziune a Uniunii Europene, din care 9,2 miliarde sunt destinate Programului Operațional Infrastructură Mare.
POIM finanțează activități din patru sectoare: infrastructura de transport, protecția mediului, managementul riscurilor și adaptarea la schimbările climatice, energie și eficiență energetică.