Air France-KLM a anunțat vineri că rezervările sale din 2023 au revenit aproape la nivelurile anterioare pandemiei de Covid-19, iar pentru trimestrul patru al anului trecut a raportat un profit operațional mai bun decât se aștepta, cererea globală de călătorii înregistrând o revenire, transmite CNBC, preluat de News.ro.
Acțiunile companiei aeriene au crescut cu peste 6% în urma informațiilor, atingând cel mai ridicat nivel din iunie și depășind evoluția generală a pieței de valori, indicele paneuropean având vineri o tendință ușor negativă.
Compania a raportat cel mai mare venit al său în trimestrul patru, de 7,1 miliarde de euro (7,55 miliarde de dolari), în creștere cu aproape 50% față de anul precedent.
Profitul operațional a scăzut cu 45%, la 134 de milioane de euro, pe fondul costurilor mai mari, inclusiv pentru combustibil, dar a depășit estimările.
”Începutul anului 2022 a fost puțin dificil cu Omicron și problemele din Ucraina, dar am avut o vară fantastică, în special peste Atlantic”, a declarat CEO-ul Air France-KLM, Benjamin Smith.
”Am avut mai multă capacitate peste Atlantic decât am avut în 2019, Africa a fost întotdeauna o piață care a fost rezistentă pe tot parcursul crizei.”
El a adăugat că piața de agrement premium ”a explodat” și a umplut locurile din clasa business, clasa întâi și cele economice premium, reducând decalajul lăsat în revenirea călătoriilor de afaceri.
CITEȘTE ȘI La intervenția instanței, după ani de procese, Aro Palace predă statului Cetățuia Brașovului, cu o istorie de 500 aniPrivind în perspectivă, el a spus: ”Cererea este încă puternică, randamentele sunt bune, capacitatea este destul de redusă pe multe dintre piețele noastre, Parisul este o piață foarte atractivă”.
Anul trecut a fost unul dificil, cu industria turismului care s-a confruntat cu restricțiile legate de pandemie și prețurile combustibilului pentru avioane și ale altor produse cheie care au crescut din cauza conflictului dintre Rusia și Ucraina, a declarat directorul financiar Steven Zaat.
De asemenea, Air France a pierdut anul trecut venituri de 170 de milioane de euro din cauza întreruperilor de călătorie pe aeroportul Schiphol din Amsterdam, după ce aeroportul a limitat capacitatea din cauza lipsei de personal.