Restrângere drastică a profitului pentru acționarii Mercedes-Benz, în pofida vânzărilor record

Restrângere drastică a profitului pentru acționarii Mercedes-Benz, în pofida vânzărilor record
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 12 feb 2020

Șefii Daimler au anunțat o diminuare a dividendelor pentru 2019, ca efect al procesului de restructurare a cheltuielilor și protejarea lichidităților pentru a fi utlizate în dezvoltarea de vehicule electrice.

Acționarii Daimler, compania care deține Mercedes-Benz, vor primi o propunere de 0,90 cenți pentru o acțiune, la adunarea din 1 aprilie, după cum a anunțat compania la conferința de prezentare a rezultatelor pe 2019. Suma distribuită ca dividende s-a diminuat drastic, de la 3,5 miliarde, la 1 miliard euro, adică de la 3,25 euro pe acțiune, cât s-a plătit în 2018.

Urmărește-ne și pe Google News

Daimler a trecut printr-un an dificil, cu câștiguri înjumătățite, afectate de restructurare, de amenzi și de cheltuielile generate de tranziția la mașinile electrice. Profitul net, așa cum reiese din comunicatul Daimler, a coborât la 2,7 miliarde euro, o reducere drastică de la 7,6 miliarde euro în 2018, în ciuda vânzărilor foarte bune pentru marca Mercedes, cu o valoare record, 2,39 milioane de mașini, respectiv o scădere ușoară, la 3,34 milioane de vehicule pentru întreg grupul Daimler (3,35 milioane în 2018).

Ola Kallenius, noul președinte al Consiliului de Administrație Daimler AG și Mercedes-Benz AG: “În timp ce rezultatul nostru din 2019 reflectă cererea puternică a clienților pentru produsele noastre atractive, nu putem fi satisfăcuți cu rezultatul final. Peste toate, ajustările materiale au afectat rezultatul nostru financiar anul trecut”. El a mai vorbit despre investițiile în noile tehnologii, care se regăsesc, de altfel, în raportul financiar, unde au scăzut investițiile în proprietăți, fabrici și echipamente (7,1 miliarde euro) și au crescut cheltuielile în cercetare și dezvoltare la 9,7 miliarde euro. „Măsuri pentru a tăia consturile și pentru a crește lichiditățile sunt necesare”, a mai spus Kallenius, explicând că e nevoie de acestea pentru a crește profitabilitatea.

VIDEO Ford accelerează producția la Craiova și începe să exporte Puma și în Australia CITEȘTE ȘI VIDEO Ford accelerează producția la Craiova și începe să exporte Puma și în Australia

Valoarea EBIT a scăzut la 4,3 miliarde euro, mai mult de jumătate, de la 11,1 miliarde euro în 2018.

Compania a făcut provizioane de 4,2 miliarde euro, în legătură cu dosarele  diesel, precum și 828 milioane de euro necesari pentru restructurări în divizia de vehicule comerciale, după eliminarea lui X-Class din gamă.

Și dacă tot a venit vorba despre Mercedes-benz Vans, divizia vehicule comerciale, aceasta a încheiat anul pe pierdere, -3,1 miliarde euro (312 milioane profit în 2018), fiind puternic afectată de rechemări și procese ale motoarelor diesel, dar și de rechemările cauzate de airbagurile Takata.

Divizia Mercedes-Benz Cars, cea care produce automobilele premium, a reușit să obțină vâznrăi record, cu venituri în creștere la aproape 94 miliarde euro, dar un EBIT care a căzut cu 53%, la 3,35 milioane euro și o marjă de profit de 3,6% (7,8% în 2018).

Divizia de camioane a pierdut clienți, cu 488.500 vehicule, în scădere cu 6%, dar a avut venituri în creștere cu 5%, la 40,2 miliarde și un EBIT  în scădere, cu 11%.

Vestea bună a venit de la Daimler Mobility, noul business care include și CLEVER, un business care a urcat la 74,4 miliarde euro, în creștere cu 3 procente.

„Vom restaura sănătatea financiară a acestei companii și vom lua măsuri pe care trebuie să le luăm pentru a reveni pe traiectorie”, a mai declarat Kalenius. „Da, ne va lua ceva timp în anumite probleme. Nu există soluții rapide”.

Previziunile pentru 2020 vorbesc despre vânzări în ușoară scădere, pentru diviziile Mercedes-Benz Cars, Vans și Trucks, cu o creștere ușoară pentru Buses. Veniturile sunt anticipate la un nivel „stabil”. Marjele profiturilor sunt anticipate la 4 - 5% pentru autoturisme și comerciale, 5% pentru Trucks și Buses și 12% la Mobility.

Ola Kallenius a preluat postul de CEO al Daimler în luna mai 2019, de la celebrul Dieter Zetsche, care a condus compania încă din perioada în care se numea Daimler Chrysler și încă nu vânduse operațiunile diviziei americane.

Daimler Group avea la finalul anului 2019 298.655 de angajați, din care 173.813 în Germania. Compania a anunțat la finalul anului trecut că intenționează să concedieze până la 10.000 de persoane, în cadrul procesului de restructurare, iar presa germană a scris că cifrele ar putea urca la 15.000 de persoane.

viewscnt
Afla mai multe despre
mercedes rezultate 2019
daimler rezultate financiare 2019
vanzari mercedes 2019