Constructorul auto francez Renault SA, proprietarul Dacia, intenționează să relanseze discuțiile în vederea unei fuziuni cu partenerul japonez Nissan Motor Co Ltd în următoarele 12 luni, acesta fiind primul pas spre crearea unui conglomerat auto mai mare care va implica o ofertă comună pentru preluarea Fiat Chrysler Automobiles NV, informează un articol publicat miercuri în cotidianul Financial Times care citează surse apropiate de planurile grupului francez.
Renault ar încerca să redeschidă discuțiile despre o fuziune cu Nissan, potrivit unei informații publicată de Financial Times, pentru a crea o companie mai mare, globală, dar și cu Fiat Chrysler, deși povestea acestei din urmă încercări datează din perioada Ghosn.
O informație brută, neconfirmată, a fost publicată de Financial Times, bazându-se pe surse anonime, arată că Renault este interesată atât de reluare discuțiilor cu Nissan, având ca scop o fuziune. Analiza celor de la FT are la bază și faptul că Renault și Nissan au decis să creeze o nouă structură care să coordoneze Alianța Renault Nissan Mitsubishi, una condusă de președintele Renault, Jean-Dominique Senard, prin care cele două companii, alături de Mitsubishi, și-au declarat încrederea reciprocă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania combinată rezultată în urma fuziunii dintre Renault și Nissan ar urma ulterior să demareze noi achiziții care i-ar extinde afacerile în lupta pentru dominația mondială cu rivalii Volkswagen și Toyota.
Sursele citate de FT susțin că în urmă cu doi-trei ani Carlos Ghosn a purtat discuții în vedere unei fuziuni între Renault și Fiat Chrysler însă aceste propuneri au fost oprite în urma opoziției exprimate de Guvernul francez.
Faptul că Renault și mai ales acționarul principal al său, statul francez, își dorește o fuziune cu Nissan, este o certitudine, acțiunile realizate de Carlos Ghosn înainte de arestarea sa având, fără îndoială, acceptul acționarilor, dar este greu de crezut că, la puțin timp după scandalul care a avut în centru refuzul Nissan de a se lăsa preluată ostil de Renault subiectul ar fi de actualitate. Cu atât mai mult cu cât se vorbește despre u fuziune în trei, care să includă și Fiat Chrysler. În Fiat Chyrsler, ultimul cuvânt îl are familia Agneli, care deține încă un pachet important de acțiuni. Reprezentanții familiei și-au exprimat deja refuzul de a sta de vorbă cu PSA Group, în privința unei fuziuni.