Primul semestru al acestui an a adus cifre foarte bune pentru Renault, care se află într-un lung proces de redresare început în 2020. Veniturile și profitul companiei franceze, care deține și marca Dacia, au crescut în acest interval, pe fondul unui avans al vânzărilor comparativ cu anul trecut.
Veniturile Renault Group au crescut cu 27,3% în semestrul 1, la un nivel de 26,8 miliarde euro, iar profitul operațional s-a dublat față de perioada similară din 2022, la 2,04 miliarde euro, reprezentând o marjă de 7,6%, mai mare cu 3 puncte procentuale. Pe segmentul Automobile, marja a fost de 6,2%, în creștere cu 4,1%, la un nivel de 1,5 miliarde euro. Rentabilitatea vânzărilor a atins astfel un record, după ce în 2020, în semestrul 1, compania raporta o pierdere cu o marjă de 7,3% din vânzări, respectiv -11% pe segmentul auto.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Renault Group a atins o performanță record în prima jumătate a anului 2023, atât în ceea ce privește profitabilitatea, cât și generarea de numerar. Aceste rezultate sunt consecința eforturilor noastre continue de a reduce costurile pe perioada ultimilor 3 ani și al strategiei noastre concentrate pe valoare, combinată cu primele beneficii ale unei ofensive de produse fără precedent. Bazele noastre nu au fost niciodată la fel de solide și robuste.
În același timp, implementăm cu o viteză incredibilă proiectele noastre strategice care transformă Grupul în profunzime: am finalizat deja desprinderea Horse și am semnat un acord de joint-venture cu Geely pentru a da naștere unui campion mondial al motoarelor cu emisii reduse. În conformitate cu planul nostru, separarea Ampere va fi încheiată în a doua jumătate a acestui an: cu cât progresăm mai mult în acest proces, cu atât vedem mai clar avantajele competitive ale entității noastre EV & Software”, a declarat Luca de Meo, CEO Renault.
Renault nu a publicat rezultatele financiare pentru unitatea de business Dacia, însă directorul financiar Thierry Pieton a precizat că marca este una foarte profitabilă pentru companie. „Dacia are o profitabilitate cu două cifre și a avansat în acest teritoriu”. Ținta de 15% rămâne în vigoare, așa cum a fost anunțată anul trecut de Luca de Meo. De asemenea, CFO-ul Renault a explicat că desprinderea Horse a contribuit cu 275 de milioane de euro la creșterea veniturilor companiei.
CITEȘTE ȘI FOTO Renault și Nissan au semnat noul acord al Alianței. Se schimbă raportul de acțiuni al celor două companiiVânzările Renault Group la nivel mondial au atins 1,13 milioane vehicule în primul semestru al anului 2023, cu 13% mai mult față de anul trecut. Renault a vândut 772.000 de vehicule, cu 12% mai multe, iar Dacia a crescut cu 24%, la 345.000 de vehicule.
Luca de Meo a declarat că, după succesul desprinderii Horse, divizia electrică Ampere va fi separată în a doua jumătate a anului iar o posibilă IPO va fi pregătită pentru prima parte a lui 2024.
Pentru întreg anul, previziunile Renault au fost îmbunătățite, cu o marjă operațională de 7 – 8% și un flux de numerar de peste 2,5 miliarde euro. Compania mai precizează că țintește o reducere a costurilor cu 40%, pe termen lung, prin analize pe fiecare model, începând cu următoarea generație de vehicule, până în 2027.