Prezentarea planului de dezvoltare pentru următorii opt ai ai mărcilor Alianței Renault Nissan Mitsubishi nu a avut prea multe referiri la marca Dacia, pentru că prezentarea făcută de șefii celor trei companii s-a axat pe electrificare, în care vor investi împreună circa 23 de miliarde de euro. În cadrul prezentării și-a făcut loc însă și viitoarea generație a modelului Dacia Sandero.
Chiar dacă Luca de Meo a afirmat că Dacia va fi ultima marcă a grupului Renault care va deveni electrică, acest lucru nu poate să întârzie peste momentul 2035, care urmează să devină limita permisă de legislația UE pentru trecerea la propulsii cu emisii zero. În același timp, planurile de lansare ale noilor modele electrice trebuie să ia în calcul durata de viață a unui model, care ajunge până la 7 – 8 ani, poate și mai mult în cazul propulsiei electrice.
Din aceste considerente, ținând cont de faptul că actuala generație Sandero/Logan își încheie ciclul de viață în 2028, până la acel moment Dacia trebuie să lanseze deja generația care va deveni electrică. În plus, limitele de emisii care vor intra în vigoare între timp (Euro 7 în 2025), dată la care orice motorizare care nu este hibrid sau electrică nu va mai putea respecta legislația.
În acest context, noua platformă CMF-B-EV a Alianței Renault Nissan Mitsubishi va oferi evoluția firească pentru mașinile de clasă B și C ale mărcilor care sunt deținute de cele trei companii. Prezentarea făcută de Luca de Meo a fost explicită: platforma va aduce o reducere a costurilor de producție de 30% față de actuala platformă regăsită pe Renault Zoe, iar consumul de energie al platformei va fi cu 10% mai mic. Pentru a deveni profitabilă, platforma va fi utilizată pe cel puțin 250.000 de unități anual, toate urmând să fie produse în Franța, în cadrul Renault Electricity, uzina pregătită de compania franceză să producă mașini și componente electrice. Conform prezentării, platforma va fi utilizată de trei dintre mărcile grupului francez, Renault, Alpine și Dacia, precum și de Nissan.
Pentru Renault a fost deja anunțate cele două modele: Renault 5 și Renault 4, care vor fi lansate succesiv, în 2024 și 2025, iar pentru Alpine a fost anunțat anterior un nou model electric. De asemenea, în cadrul prezentării din 27 ianuarie a fost prezentată și versiunea Nissan dezvoltată pe această platformă, un succesor al lui Micra, complet electric.
Singurul model care nu a fost prezentat este cel al Dacia, care apare în planurile companiei și care va reprezenta înlocuitorul actualei generații Sandero. El apare pe prezentare cu dată de producție 2026, conform planului, și lansat un an mai târziu, aducând astfel mai aproape de public propulsia electrică. Este de așteptat, de altfel, ca la acel moment prețul mașinilor electrice să scadă simțitor, ca urmare a creșterii masive a volumelor. La fel de bine, ne putem aștepta ca Dacia să utilizeze un nume nou pentru viitorul automobil, pentru a marca trecerea la propulsia electrică.
Până atunci, Dacia mai are în plan lansarea noului Duster (2024), care trece astfel pe platforma CMF-B, urmat de prima generație a lui Bigster (2025), primul automobil compact al mărcii Dacia.