Reprezentanța din România a Mazda Austria a notificat autoritățile române despre două rechemări importante ale modelelor Mazda3 și Mazda CX-30, care pot avea probleme serioase ale sistemului de frânare și ale softului care controlează motorul.
Mazda recheamă în România peste 1.800 de automobile vândute pe piața locală ca urmare a două defecte importante. Toate modelele sunt Mazda 3 și CX-30, modele înrudite, fabricate între noiembrie 2018 - iulie 2019, care folosesc componente comune. Cel mai serios defect este cel al sistemului de frânare automată SBS, care în mod normal este destinat frânării de urgență la iminența unui impact cu un pieton sau un biciclist.
Potrivit descrierii defectului, “unele dintre vehiculele Mazda3/CX-30 pot să manifeste o frânare neașsteptată în timpul conducerii datorită unei activări improprii a sistemului automat de frânare de urgență SBS, crescând riscul unei tamponări de către autovehiculul aflat în spate.”
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Problema apare din cauza unei informații fals pozitive pe care o transmit senzorii vehiculului. “Programul software al modulului de control al frânării de urgență - SBS poate detecta în mod fals un obiect aflat în fața vehiculului atunci când se conduce vehiculul.” Efectul poate fi devastator: mașina frânează instantaneu, astfel că vehiculele din spate pot reprezenta un pericol pentru pasageri: “Sistemul de frânare de urgență SBS se poate activa în mod neașteptat împreună cu sunetul de atenționare coliziune si cu mesajul de atenționare în bord și în active-display, chiar dacă nu există iminența unei coliziuni.”
Mașinile vor trece printr-un proces de reprogramare a calculatorului, iar durata intervenției se ridică la o oră.
A doua problemă este legată de riscul de oprire a motorului în mers, aceasta afectând 761 de vehicule, tot Mazda3 și CX-30. Potrivit descrierii defectului, “se poate produce oprirea motorului în anumite condiții specifice”, “cauza fiind datorată modului de programare software al modului de control (PCM)”. Astfel sunt descrise două situații: la repornirea motorului după oprire în i-stop, sau în mers, “după o operare specifică a ambreiajului”. Mai exact, aceasta a doua situație se referă la faptul că “motorul se poate opri atunci când pedala de ambreiaj este apăsată complet după ce a fost ținută la jumătate de cursă cel puțin 0,5 secunde sau mai mult, iar turația motorului este peste 1.200 rotații pe minut. Motorul poate fi repornit prin procedura normală după oprirea și repunerea contactului”.
Procedura de reparare presupune reprogramarea calculatorului motorului, iar durata este estimată la 30 de minute.