PSA, grupul francez care negociază preluarea Opel de la General Motors, și-a îmbunătățit obiectivele pe termen mediu și a anunțat primele dividende după șase ani, după creșterea aproape de două ori a profitului în 2016, transmite Reuters.
Producătorul automobilelor Peugeot și Citroen a explicat că majorarea prețurilor, vânzarea unor modele mai performante și reducerea costurilor au dus la creșterea marjei operaționale la un nivel record de 6%, de la 5% în 2015, scrie News.ro.
Grupul a majorat obiectivul privind marja operațională medie la 4,5% pentru perioada 2016-2018, dar nu a comentat în detaliu despre discuțiile cu GM.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Capitalul în numerar în valoare de 6,8 miliarde de euro al PSA îi permite să facă ”investiții profitabile în interesul acționarilor”, a declarat directorul financiar Jean-Baptiste de Chatillon.
În privința negocierilor cu General Motor, Chatillon a spus că nu există certitudini legate de rezultat.
Grupul francez și General Motors au confirmat pe 14 februarie că discută preluarea Opel, pentru a crea al doilea mare producător auto european în funcție de vânzări, după Volkswagen.
CITEȘTE ȘI Studiu: Top-ul orașelor cu cel mai aglomerat trafic. Situație foarte tristă în BucureștiPSA anticipează ca preluarea să ducă la vânzări combinate de 5 milioane de vehicule în perioada 2020-2022 și la economii de 1,5-2 miliarde de euro, au declarat miercuri surse apropiate situației.
Profitul net al PSA a urcat anul trecut cu 92%, la 1,73 miliarde de euro. Profitul operațional din activități continue a avansat cu 18%, la 3,23 miliarde de euro, la venituri în declin cu 1,1%, la 54 miliarde de euro.
Rezultatele depășesc așteptările analiștilor, care anticipau un profit operațional de 3,14 miliarde de euro și venituri de 53,7 miliarde de euro.
PSA a propus plata unor dividende de 0,48 euro pe acțiune pentru 2016, primele după 2011.
Compania anticipează în acest an o cerere stabilă pe piețele auto din Europa, America Latină și Rusia, iar în China o creștere de 5%.
Sub conducerea directorului general Carlos Tavares, PSA și-a revenit din falimentul anului 2014 CU sprijinul primit din partea statului francez și a grupului chine Dongfeng Motor, printr-un program de restructurare pus în practică de predecesorul său Philippe Varin.
Cu o nouă ofensivă de produse aflată în fază inițială, creșterea prețurilor a avut o contribuție de 365 de milioane de euro la profitul din 2016. Reducerile de costuri în achiziție și producție au adus alte 863 de milioane de euro.
În privința Opel și Vauxhall, Tavares a spus că preluarea va aduce economii legate de convergența arhitecturii vehiculelor, exitând totodată o complementaritate a bandului Opel și a celor trei mărci franceze deținute de PSA.