Nissan a respins din nou cererea Renault de creare a unui holding prin care să fie deținute acțiunile celor două companii, ca o alternativă la fuziune, potrivit unor ifnormații neoficiale.
Presiunea unei fuziuni cu Renault nu a dispărut de la Nissan, deși cel care o inițiase, Carlos Ghosn, a fost îndepărtat brutal, prin arestare și inculpare în urma unor denunțuri făcute chiar de CEO-ul Nissan. Presa japoneză scrie despre un nou refuz al șefilor Nissan transmis partenerilor de la Renault, cei care sunt, în același timp, și acționari principali ai companiei japoneze.
Cea mai recentă propunere a Renault, înaintată de noul președinte Jean-Dominique Senard, urmărește crearea unui holding, ai cărui acționari să fie Renault și Nissan, în proporții egale, cu reprezentare egală. Holdingul astfel constituit ar urma să dețină acțiunile la Renault și la Nissan, în proporții echivalate. Nissan ar continua să dețină separat acțiunile Mitsubishi. Japonezii nu acceptă însă această structură, deoarece, spun ei, nu ar favoriza compania.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din păcate, CEO-ul Hiroto Saikawa nu se află într-o poziție fericită în acest moment, deoarece compania și-a publicat rezultatele financiare, care arată un declin al profiturilor Nissan în utlimul an fiscal, ajungând la cea mai scăzută valoare din ultimul deceniu. În același timp, marca suferă la capitolul produse, având decalaje din ce în ce mai mari față de competitori. Această situație ar putea oferi un argument în plus Renault, ca acționar important al companiei, să facă presiuni asupra celorlalți acționari.
Cele două companii implicate nu au transmis comentarii oficiale față de aceste subiecte.
În cazul unei fuziuni chiar și printr-un holding, Alianța Renault Nissan, care ar include și marca Mitsubishi, în care Nissan are 34% din acțiuni, ar deveni al doilea cel mai mare constructor de automobile din lume, la distanță mică de Volkswagen Group.