Polestar, care a trecut printr-o amenințare de delistare, își pregătește revenirea printr-o ofensivă cu noi modele electrice

Polestar, care a trecut printr-o amenințare de delistare, își pregătește revenirea printr-o ofensivă cu noi modele electrice
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 29 aug 2024

Marca electrică Polestar, care a trecut prin momente dificile în ultimele luni, inclusiv printr-o amenințare de delistare pe bursa NASDAQ, își pregătește revenirea comercială, printr-o ofensivă de noi produse.

Polestar urmează să lanseze noi modele pe piață, pentru a-și lărgi gama, și intenționează să-și extindă rețeaua de dealeri din SUA, principala piață a mărcii, pentru a crește vânzările rapid.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Primul Tesla Cybertruck militar, cu tot cu mitralieră. Lider controversat exultă și vorbește de un cadou de la Elon Musk CITEȘTE ȘI VIDEO Primul Tesla Cybertruck militar, cu tot cu mitralieră. Lider controversat exultă și vorbește de un cadou de la Elon Musk
Evenimente
>31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Anul acesta, brandul suedez desprins din Volvo și deținut de grupul chinez Geely s-a confruntat cu scăderi masive, de peste 40% pe piața din SUA și peste 30% în Europa. Motivele sunt destul de clare: declinul masiv al cererii pentru mașini electrice și întârzierea lansării de noi modele, astfel că singurul produs din gamă, Polestar 2, care nu este un SUV, a pierdut rapid clienți.

Pe piața din Europa, Polestar 3, care este o versiune premium a SUV-ului Volvo EX90, a fost lansat în acest an, dar livrările au întârziat, deși producția a început la uzina din Chengdu, China, în timp ce în SUA întârzierea este și mai mare, pentru că aici mașina va fi produsă local.

VIDEO&FOTO Umbrărescu a început trasarea marcajelor rutiere pe un lot la autostrada Buzău - Focșani. \ CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Umbrărescu a început trasarea marcajelor rutiere pe un lot la autostrada Buzău - Focșani. "În ritmul actual, circulația și pe acest lot va fi deschisă anul acesta!"

Lucrurile au început să intre pe făgașul normal, odată cu startul producției în noua uzină a mărcii din Carolina de Sud. Este o premieră pentru marcă producția în afara Chinei și marchează și debutul planului de extindere în această țară.

Vânzările lui Polestar 3 au început după un an de întârziere, iar compania se pregătește acum și pentru Polestar 4, un al doilea SUV de tip coupe, care va completa gama. Acesta va fi produs în Coreea de Sud, în uzina pe care Geely a preluat-o de la Renault. În paralel, Polestar își va extinde rețeaua de showroom-uri, de la 27 câte are în prezent, la aproape 50, și va începe exportul noului model și în Europa.

O asociere condusă de UTI Construction va moderniza terminalele Aeroportului Henri Coandă CITEȘTE ȘI O asociere condusă de UTI Construction va moderniza terminalele Aeroportului Henri Coandă

„Producția Polestar 3 în SUA este un pas crucial pentru noi. Acum oferim clienților din America un SUV electric care este construit în America. Exportul Polestar 3 produs în Carolina de Sud ne va consolida afacerea pe un domeniu mai larg. Polestar 3 a primit recenzii superbe de la mass-media auto mondială, cu un interes puternic pentru test drive din partea clienților”, a declarat Thomas Ingenlath, CEO-ul Polestar.

La începutul acestui an, acțiunile mărcii Polestar au scăzut foarte mult, la finalul unei perioade de declin susținut, astfel că s-a pus problema scoaterii companiei de pe piață, după ce prețul unei acțiuni ajunsese la 10% din valoarea pe care o avea în 2021.

FOTO - BYD lansează hibridul cu încărcare la priză cu autonomie de 2.000 km CITEȘTE ȘI FOTO - BYD lansează hibridul cu încărcare la priză cu autonomie de 2.000 km

Compania a depus la autoritățile bursiere din SUA o rectificare a bilanțului anual pentru 2023, care arată o scădere a veniturilor de numai 3%, dar o scădere a profitului de la 98 de milioane de dolari, la o pierdere netă de 414 milioane de dolari, după ce pierderea operațională s-a adâncit de la 1,2 miliarde dolari, la 1,4 miliarde dolari.

Polestar s-a născut ca o linie sport a mărcii Volvo, fiind separată de aceasta după preluarea de către Geely a companiei suedeze, chinezii simțind oportunitatea de a lansa o marcă separată, cu modele exclusiv electrice. După primul model, Polestar 1, care avea un motor hibrid, următoarele două, Polestar 2, lansat în 2020, și Polestar 3, lansat cu mare întârziere în 2023, au venit pe piață cu motorizări exclusiv electrice, însă interesul pieței s-a diminuat de la un an la altul pe măsură ce alte mărci din China au reușit să atragă atenția cu tehnologia lor, în timp ce Volvo a continuat să canibalizeze oferta Polestar cu mașini de o calitate similară, cum a fost cazul lui EX90, cea mai sofisticată mașină Volvo, care are aceeași platformă SPA cu Polestar 3, dar un preț mult mai mic: 36.590 de euro, față de 88.600 de euro, cât este prețul de intrare în gamă pentru Polestar 3.

Pe o șosea de 50 de kilometri din Italia există o regulă ce amintește de dictatura din România. Când pot circula mașinile cu numere pare CITEȘTE ȘI Pe o șosea de 50 de kilometri din Italia există o regulă ce amintește de dictatura din România. Când pot circula mașinile cu numere pare

Polestar a intrat pe piață cu un sistem destul de nou de distribuție și retail, bazându-se pe modelul de agenție, în care folosea showroom-uri proprii și prefera vânzările online, în timp ce dealerii primeau doar comision pentru mașinile vândute. Odată cu criza electricelor, compania a trecut treptat la sistemul clasic, vânzănd dealerilor stocurile de mașini, pentru a satisface clienții care doresc să cumpere mașini aflate pe stoc.

viewscnt
Afla mai multe despre
polestar
polestar 3
fabrica polestar
geely
volvo