Șoferii vor putea circula din nou pe podul Grant, din capitală, de la finalul acestei luni. Sensul de mers spre strada Turda, la care se lucrează din octombrie anul trecut, va fi redeschis după 5 luni de trafic infernal, doar că blocajele nu se opresc aici. De ieri, prima bandă de circulație de pe celălalt sens de mers este blocată câteva ore pe zi.
Șoferii care trec zilnic prin zona podului Grant, și-au pierdut de mult răbdarea. În cele 5 luni de șantier, au ocolit kilometri întregi și au pierdut sute de ore în trafic. "Se circulă haotic. Facem o oră pe un kilometru", spune un șofer, citat de Observator News.
Întreaga zonă este supraaglomerată. Pasajul Barasab a preluat încă 10.000 de mașini care, în mod normal, circulau pe podul Grant așa că este blocat mai tot timpul. 60.000 de mașini îl tranzitează zilnic.
"Horror, nu mai suport și circul foarte des pe aici", zice un șofer. "Foarte, foarte greu. Am ocolit ca și distanță 4 kilometri, 5", adaugă un altul. Podul vechi de 40 de ani este acum pe jumătate reparat. La finalul lunii vor fi deblocate benzile de circulație de pe sensul Crângași - Turda.
"Se fac ultimele retușuri la linia de tramvai, iar de sămbătă constructorul va turna și ultimul strat de asfalt. După ce se va usca, în termen de 14 zile, vor fi puse și marcajele rutiere, iar sensul de mers va fi redeschis circulației", transmite Andreea Milea, reporter Observator.
"Lucrările sunt în proporție de peste 85, chiar 90% terminate pe acest segment. La sfârșitul lunii vom da în circulație sensul Crângași - Turda", a declarat Marian Bârgău, director Administrația Străzilor București.
Doar că de ieri a apărut o nouă restricție, pe celălalt sens de circulație. Prima bandă este blocată pentru noi lucrări pe timpul nopții și ziua timp timp de 5 ore, de la 10 dimineața și până la ora 3 după-amiaza. Noua restricție va dura aproape un an.
"Lucrările de pe partea cealaltă sunt preponderent pentru siguranța circulației, în speță schimbarea parapetului direcțional, a celui pietonal și cosmetizări ale grinzii de parapet. Estimăm că în cursul acestui an, până la finalul lui să reușim să fim aproape gata dacă nu chiar în totalitate", spune George Manta, manager de proiect.
CITEȘTE ȘI Rezervele valutare ale Chinei au ajuns la 3.226 miliarde de dolariPodul trece și prin lucrări de consolidare, realizate acum în proporție de 60%. Municipalitatea are însă datorii către constructor. "Nu am putut să facem plățile în totalitate ceea ce constructorul a lucrat. Au fost făcute plăți și anul acesta, anul trecut s-au plătit aproximativ 3 milioane, anul acesta vreo 10 milioane de lei", adaugă Marian Bârgău, director Administrația Străzilor București.
Adică 13 milioane de lei dintr-un total de 64 de milioane de lei. Pentru a putea achita facturile către constructor, Primăria Capitalei are nevoie de votul consilierilor generali pentru un nou proiect de buget.