Piața de automobile din Europa începe să-și revină la structura anterioară crizei de semiconductori, după cum reiese din cifrele privind înmatriculările în luna februarie și clasamentul celor mai vândute modele. Chiar dacă vânzările sunt în continuare în scădere față de anul anterior, se pare că producția se apropie de nivelurile normale.
Volkswagen Golf a revenit pe prima poziție a clasamentului vânzărilor de automobile din Europa, potrivit datelor transmise de Jato Dynamics, ceea ce înseamnă că uzina din Wolfsburg a reînceput să producă la volume mai mari. Cifrele arată că modelul Golf înregistrează o scădere de 6 procente față de anul trecut, în februarie, cu 15.041 unități, fiind cu 39% mai mic decât în 2020 și cu mai mult de 50% față de vânzările din anii pre-pandemici.
Dacia Sandero rămâne în topul preferințelor europenilor, pe locul al treilea, după ce în ianuarie fusese lider al clasamentului. Modelul produs la Mioveni și Tanger a înmatriculat 13.105 unități, cu 1% sub nivelul din februarie 2021, dar înregistrează o creștere de 5 procente față de 2020.
Celălalt model românesc, Duster, a ratat în februarie Top 10 al vânzărilor, însă se află în apropiere de locul 10, Hyundai Tucson. SUV-ul românesc a înregistrat un volum al înmatriculărilor de 10.490 unități, cu doar câteva unități peste Ford Puma, care a reușit să înmatriculeze 10.439 de unități.
Pe locul al doilea în clasamentul din februarie se află Peugeot 208, cu 14.666 unități, în scădere față de anii anteriori cu procente însemnate, -20 și, respectiv, -30%. Pe următoarele locuri, după Sandero, se află modele obișnuite cu vânzările ridicate, cu o menține pentru Renault Clio, care înregistrează un declin puternic (11.656 unități, -24% față de 2021, -53% față de 2020), el fiind cândva principalul rival al lui VW Golf în vânzări.
Pe segmentul de vehicule electrice, lider este din nou Tesla Model 3, care crește substanțial, cu 67% față de anul trecut, la 9061, însă nu mai reușește să prindă Top 10 al vânzărilor genereale. Cel de-al doilea vehicul al Tesla, Model Y, care de săptămâna aceasta se produce și în Europa, a urca pe locul al doilea, cu 6.729 de exemplare înmatriculate, toate produse în China.
Liderii de anul trecut, VW ID.3 sau Renault Zoe, au înregistrat vânzări foarte mici, astfel că au coborât simțitor în clasament, motivul principal fiind lipsa de semiconductori din uzinele în care sunt asamblate. Nici Dacia Spring nu se mai regăsește în Top 10 la electrice, însă vânzările sale se mențin destuld e bune, cu aproape 2000 de unități, în februarie și peste 5.000 de unități pe primele două luni ale anului.
În ceea ce privește înmatriculările mărcii Dacia, remarcăm faptul că modelul Spring s-a consolidat pe poziția a treia între cele mai vândute mașini ale mărcii, în timp ce noul model Jogger a urcat în vânzări, în prima sa lună de la lansarea comercială. Noul MPV cu aspect de crossover a depășit Logan, un model care nu se mai vinde de ceva vreme decât pe o mică parte a piețelor europene. Dacia Jogger a înregistrat un volum de 1.245 de unități, poziționându-se după Spring, care a avut 1883 de unități înmatriculate.