Piața auto și-a continuat și în luna mai trendul ascendent din acest an, ajungând la un avans de 11,6% în primele cinci luni, față de aceeași perioadă din 2018, potrivit unui comunicat al Asociației Producătorilor și Importatorilor Auto (APIA).
În continuare, în România, vânzările sunt susținute, în principal, de persoanele juridice, care acoperă 58% din totalul achizițiilor de autoturisme realizate în primele cinci luni ale lui 2019.
Totodată, numărul de autoturisme achiziționate de persoanele fizice în aceste prime cinci luni (28.223 unități) este cu 24,8% superior celui din perioada similară a anului trecut (22.620 unități), chiar dacă, în 2019, Programul Rabla a demarat cu 1 lună mai târziu față de anul trecut (deci o perioadă mai scurtă de funcționare efectivă în aceste prime 5 luni); ca urmare, și ponderea persoanelor fizice a crescut, pe ansamblul perioadei analizate, de la 38% în 2018 la 42% în 2019.
În ceea ce privește autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), în primele cinci luni ale anului 2019 au fost înmatriculate 184.091 unități, cu 6,6% mai puține decât în 2018, dar și pe structură de vârstă îmbunătățită (cele cu vârsta mai mare de 12 ani înregistrând, pe un volum important, o scădere de 11,9%).
Luna mai 2019 consemnează un volum al vânzărilor în creștere de autoturisme noi (+13,5%) comparativ cu luna similară a anului trecut. Ca urmare, în primele cinci luni ale anului 2019, se înregistrează o creștere generală a pieței cu 11,6%, pe un volum total de 78.486 unități. Din acestea, 67.042 sunt autoturisme (care înregistrează, astfel, o creștere de 13,1%) și 11.444 vehicule comerciale (în creștere cu 3,2%).
Un alt aspect relevant este creșterea continuă a pieței în ultimele 12 luni (o singură lună fiind în scădere - martie 2019 - probabil datorită așteptării demarării programului Rabla din acest an).
Topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de Dacia, cu 22.014 unități, urmată de Renault, cu 6.867 unități, și Volkswagen, cu 6.849 unități, Dacia conducând topul la categoria autoturisme, iar Ford la cea de vehicule comerciale ușoare.