Peugeot a lansat în această toamnă noua generație a modelui 308, acum fiind anunțate prețurile pentru piața românească. Importatorul pentru România anunță și data la care va fi disponibil automobilul pentru clienții români.
Noul Peugeot 308 reprezintă un pas important pentru marca franceză, modelul compact fiind ales să marcheze trecerea Peugeot într-o nouă etapă. Introducerea noii sigle a mărcii, dar și a numeroase noutăți din punct de vedere tehnic, fac din modelul Peugeot un concurent puternic în segmentul compact european, acolo unde competiția este foarte strânsă.
Cu o platformă nouă, care aduce dimensiuni mărite, o lungime care crește la 4,36 metri, un ampatament mărit la 2,67 metri, o înălțime redusă cu 20 mm pentru o mai bună stabilitate, dar și o arhitectură redesenată, care aduce o înclinație sporită a parbrizului, noul 308 se prezintă ca o mașină mai sportivă, mai bine echipată și mai avansată tehnologic.
La interior, francezii au introdus, în premieră în gamă, noul bord Peugeot i-Cockpit, care include un nou display pentru instrumentarul de bord, ce se alături celui pentru sistemul de infotainment, plus un volan sofisticat, cu o serie de comensi și senzori. Sistemele de asistență sunt și ele sofisticate, includ pachete standard sau opționale, având deja și capacități de conducere semiautonomă.
În materie de motoare, noul Peugeot 308 vine cu două motorizări plug-in hibrid, 225 e-EAT8, cu motor pe benzină de 180 CP și un motor electric de 81 kW, conectat la o baterie ce asigură o autonomie de 59 km, și 180 e-EAT8, cu motor pe benzină de 150 CP și același motor electric. Ambele folosesc o baterie de 12,4 kWh, având un charger standard de 3,7kW.
Pe lângă acestea, sunt disponibile două versiuni de motorizare pe benzină, de 1.2 litri, cu puteri de 110 CP și 130 (variante cu cutie manuală și automată), și un motor diesel, de 1.5 litri, de 130 CP (manual și automat).
Prețurile anunțate pentru acestea, în diferite variante de echipare, pentru piața din România, încep de la 19.672 euro, pentru cel mai accesibil 308, adică motor pe benzină de 110 CP. Cel mai ieftin diesel va costa 22.599 euro, în varianta cu cutie manuală, sau 24.313 euro, cu cutie automată. Dacă ne uităm la hibride, entry-level va fi PHEV 180, la 33.619 euro, iar cea mai bine echipată variantă de plug-in hybrid va începe de la 40.759 euro.
Potrivit reprezentanților Peugeot România, mașina va ajunge la clienți în prima parte a anului 2022.