Volkswagen intenționează să lanseze, în următorii 10 ani, peste 30 de modele electrice, în condițiile în care încearcă să depășească scandalul legat de manipularea nivelului emisiilor poluante și țintește creșterea marjei de profit, potrivit stategiei globale a grupului pe următorii nouă ani, prezentată, joi, de directorul general al Volkswagen, Matthias Muller.
Astfel, grupul grupul german are ca obiectiv obținerea unei marje de profit (înainte de taxe) de 8% până în 2025, de la 6% anul trecut. Totodată, Volkswagen vrea ca, până în 2025, să ajungă la o pondere de 25% a automobilelor electrice în vânzările totale, echivalentul a circa 3 milioane unități, de la 100.000 de unități anul trecut, informează MarketWatch.
"Criza a alterat partial percepția legată de tot ceea ce am realizat. Realitatea este că am atins obiectivele stabilite în 2007 înainte de termenul limită sau, cel puțin, ne îndreptam în direcția potrivită când problemele legate de modelele diesel ne-au lovit", a afirmat Muller.
Luna trecută, surse din interiorul companiei au declarată că Volkswagen vrea să investească "miliarde de euro" într-o fabrică de baterii pentru automobile cu propulsie electrică, în contextul în care producătorul german intenționează să lanseze circa 20 de modele electrice și hibrid până în 2020.
VW mizează pe automobilele electrice pentru recâștigarea încrederii clienților, iar construirea propriei fabrici de baterii ar reduce dependența companiei față de furnizorii externi. În prezent, și producătorul de automobile electrice Tesla lucrează la construirea unei fabrici de baterii în statul american Nevada, proiectul urmând să fie finalizat în această vară.
Volkswagen este implicat într-un scandal de proporții după ce Agenția de Mediu din SUA a acuzat grupul că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a aproape 600.000 de vehicule diesel vândute în SUA. Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul, care fasifică oxizii de azot (NOx), a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.