Grupul auto francez Renault, care tocmai a inaugurat prima sa uzină din China, trebuie să facă față unei concurențe puternice și să-și adapteze prețurile în consecință, a declarat luni pentru AFP un responsabil al grupului francez cu ocazia Salonului auto de la Beijing.
"Trebuie să ne adaptăm. Presiunea concurențială este mai puternică la fel ca și presiunea asupra prețurilor", a recunoscut François Provost, președintele societății mixte Dongfeng Renault, care produce și comercializează modelele 4x4 urbane Captur și Kadjar. "Este o piață foarte complicată care se mișcă rapid. Mărcile locale cresc puternic. Însă în Kadjar avem un produs bun cu care Renault poate să pornească în China, având în vedere că segmentul SUV-urilor continuă să crească puternic", a adăugat Provost.
La rândul său, directorul general de la Renault, Carlos Ghosn, s-a declarat optimist cu privire la șansele ca Renault să pătrundă pe această piață, chiar dacă creșterea sa a încetinit în ultimi 10 ani. "Sunt foarte încrezător. Cred că partea industrială a proiectului nostru a reușit foarte bine, pentru că lucrăm împreună cu Nissan. Astăzi miza este în principal comercială, să continuăm să dezvoltăm rețeaua astfel încât să ne creștem rapid planul de vânzări", a spus Carlos Ghosn.
Renault prezintă la Salonul de la Beijing, care își deschide luni porțile, un 4x4 mai mare denumit Koleos care va fi comercializat în 80 de țări din întreaga lume. "Este un semnal puternic al priorității pe care o acordă grupul Renault pieței chineze", a subliniat François Provost.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.
Sursa: Agerpres