Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, explică de ce tramvaiele cumpărate de administrația locală a Capitalei pe bani europeni sunt mai lungi decât peroanele existente, el arătând că a existat „un calcul bun” făcut de fosta administrație atunci când a depus cererea de finanțare la Comisia Europeană, calcul în baza căruia vor exista reduceri de cheltuieli dacă tramvaiele sunt mai lungi.
„Este un calcul care s-a făcut foarte bine de fosta administrație în momentul în care s-a lansat atât solicitarea de finanțare din partea Comisiei Europene, cât și ulterior, contractul pentru tramvaie. Este un calcul de oportunitate. Care este bun. E un calcul bun, sigur că da, pentru că, vă dau exemplu linia 41 pe care o să circule o parte din aceste tramvaie, acolo avem tramvaie care vin la două-trei minute și care sunt pline. Și ele sunt de 27 de metri. În momentul în care o să ai un tramvai de 36 de metri, nu să mai vină la 2-3 minute o să vină la 3-4 minute și cu un singur vatman. Deci ai făcut o economie și de energie, și de personal”, a declarat Nicușor Dan, la emisiunea Insider Politic de la Prima TV.
El a explicat că reabilitarea unui peron va costa 60.000 de euro, costuri care includ banda de asfalt, copertină, sistem de informare electronic.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Piețele financiare intră în panică, Bitcoin se prăbușește. Foarte multe îngrijorări legate de conflictul din Ucraina și zona de energie. La petrol nu e ca la curent„Un tramvai e două milioane de euro cel pe care îl cumpărăm noi de la Astra. Dacă ar fi de la Siemens sau de undeva, ar fi 3,5 milioane de euro, incomparabil mai mult trei milioane de euro față de 60.000 de euro cât este un peron. Deci, calcul de eficiență s-a făcut foarte bine. Unde a greșit fosta administrație a fost că n-a știut să facă achiziția. După cum știți, noi puteam să avem cele 100 de tramvaie, puteam să le avem în 2020 dacă nu se insista să se meargă pe soluția greșită cu compania turcă”, mai spune edilul.
Acesta a explicat că în ceea ce privește flota de autobuze lucrurile sunt ”relativ bune”, în ceea ce privește troleibuzele administrația „stă așa și așa”, iar „pe tramvaie stăm foarte prost”.
Întrebat cum va arăta flota de mijloace de transport în comun a Capitalei până în 2024, Nicușor Dan a răspuns că „speranța” este să existe 100 de tramvaie, 100 de autobuze electrice, 122 de troleibuze, toate noi.
„Suferința mare o să rămână pe tramvaie, pentru că un autobuz e 250.000 de euro așa cum am spus, un tramvai de 10 ori mai scump decât un autobuz clasic și sunt sume mari”, adaugă primarul general.