Antreprenorul american Elon Musk a descris pe Twitter motivul pentru care el și alți investitori din Sillicon Valley au lansat producătorul de automobile electrice Tesla. În condițiile în care marii producători “își omorau” programele legate de dezvoltarea mașinilor electrice, singura soluție a fost crearea unei companii specializate, spune șeful Tesla. “Am fost 90% convins că voi pierde toți banii”, își amintește acesta.
“Puțini știu că am înființat Tesla după ce GM (General Motors – n.r.) a rechemat obligatoriu toate automobilele electrice vândute clienților, în 2003, și apoi le-a strivit într-un cimitir de fiare vechi, împotriva dorinței proprietarilor, care au organizat un priveghi la lumina lumânărilor pe durata nopții pentru a protesta“, a spus Musk pe Twitter, citat de MarketWatch.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Few people know that we started Tesla when GM forcibly recalled all electric cars from customers in 2003 & then crushed them in a junkyard
— Elon Musk (@elonmusk) June 9, 2017
Crearea unui producător specializat a fost singura șansă pentru a asigura supraviețuirea automobilelor electrice, a precizat Musk, care a adăugat că banii și stimulentele acordate de guvern “nu au avut nicio legătură” cu înființarea Tesla.
Since big car companies were killing their EV programs, the only chance was to create an EV company, even tho it was almost certain to fail
— Elon Musk (@elonmusk) June 9, 2017
“Am fost 90% convins că voi pierde toți banii (de multe ori aproape că i-am și pierdut), însă era singura șansă“, a subliniat el.
Întrebat dacă ar caracteriza Tesla drept un succes absolut, antreprenorul miliardar a replicat că “mai este un drum lung de parcurs“.
“Chiar și așa, am reușit să convingem majoritatea jucătorilor din industrie să înceapă programe pentru dezvoltarea de mașini electrice și le-am dat toate brevetele noastre pentru a-i ajuta. E ceva“, a explicat Musk.
Tesla a fost înființată în vara anului 2003 de Martin Eberhard și Marc Tarpenning. La scurt timp, Musk a devenit unul dintre principalii acționari, astfel că antreprenorul a fost inclus pe lista cofondatorilor, alături de directorul tehnic JB Straubel și de Ian Wright.
Musk a preluat conducerea companiei în 2008, anul lansării primului automobil sport electric de serie, Tesla Roadster. În prezent, gama de vehicule a Tesla cuprinde Model S și SUV-ul Model X, iar luna viitoare este programată intrarea în producție a mult-anticipatului Model 3, al cărui preț va porni de la 35.000 dolari.
Model 3 este esențial pentru strategia lui Musk de a transforma Tesla dintr-un producător de automobile de lux într-o companie care oferă mașini electrice destinate publicului larg.
Prețul acțiunilor companiei a depășit record după record în ultimele două luni, Tesla fiind în prezent cel mai mare producător auto din SUA în funcție de capitalizare. Titlurile Tesla au închis joi la un nivel record de 370 dolari/unitate, preț ce conferă companiei o valoare de 60,78 miliarde dolari, peste capitalizarea GM, de 51,47 miliarde dolari. Pe locul al treilea în funcție se află Ford Motor, cu o valoare de piață de 44,2 miliarde dolari.
Acțiunile Tesla erau în scădere cu 1,9% la jumătatea tranzacțiilor de vineri, la 363,49 dolari/unitate, după ce în debutul ședinței au atins un nou record intraday, de 376,87 dolari/unitate.