Un raport publicat de o organizație non-profit din SUA relevă faptul că muncitorii Tesla s-au confruntat, în ultimii doi ani, cu o rată a accidentărilor substanțial peste media din industrie.
Potrivit raportul ONG-ului Worksafe, citat de MarketWatch, angajații Tesla de la fabrica de automobile electrice din California au suferit în 2015, în medie, un număr 8,8 accidentări nesoldate cu decese la 100 de muncitori. Media industriei a fost, în 2015, de 6,7 accidentări/100 de muncitori.
În 2016, Tesla a avut o rată a accidentelor de 8,1%, dar datele medii de anul trecut pentru industria auto nu sunt încă disponibile. Totuși, Worksafe notează că, din 2008, rata accidentelor nu a depășit 7,7% la nivelul industriei automobilelor.
CITEȘTE ȘI Noul CEO al Ford, anterior în industria de mobilă, va avea un salariu anual de 1,8 milioane de dolariGravitatea accidentelor de muncă este măsurată, de obicei, pe baza numărului de zile în care angajații nu pot veni la muncă din această cauză. În 2015, numărul mediu de astfel de zile a fost, pentru angajații Tesla, de 7,9, mai mult decât dublu față de medie din industrie, de 3,9 zile. În 2017, numărul mediu de zile de absență de la muncă din cauza accidentelor a fost, pentru angajații Tesla, de 7,3.
Într-o postare pe blog, Musk susține că, în primul trimestru al acestui an, rata accidentelor a scăzut puternic, la 4,6 de incidente la 100 de muncitori, însă Workforce spune că nu a putut încă verifica informațiile.
Raportul vine după ce The Guardian a relatat, luna aceasta, că angajații Testa se plâng de condițiile dure de muncă de la liniile de asamblare a automobilelor electrice ale fabricii companiei, reclamând presiunile la care sunt supuși din cauza obiectivelor agresive de producție ale directorului general Elon Musk.
Musk a transformat o fabrică auto scoasă din uz din Fremont, California,, într-o uzină a viitorului. Apetitul lui Musk pentru automobilele electrice și promisiunea sa de a schimba industria auto bazată pe carburanții generatori de dioxid de carbon au făcut ca valoarea de piață a Tesla să o depășească pe cea a Ford și, pentru scurt timp, pe cea a General Motors.