Nu mai puțin de 29 de regiuni administrative din vestul și centrul Uniunii Europene și-au înființat o alianță politică pentru a se bate cu statele din care fac parte, pentru a-și susține interesele industriei auto, care are o amprentă puternică în aceste țări.
Lawrence Summers, fost secretar al Trezoreriei SUA, președinte al Universității Harvard și economist șef al Băncii Mondiale, cel care a anticipat actuala criză inflaționistă, deschide Gala Profit.ro. Premii speciale, într-un an special
Problemele pe care le au companiile din industria auto vor fi dezbătute și susținute de-acum înainte și de forul Alianța Regiunilor Auto, o structură creată de 20 de regiuni din Italia, Spania sau Germania, căreia i s-au alăturat în calitate de observatori alte regiuni din Franța, Olanda, Slovacia și Austria, în care se află sediul sau fabricile unor constructori de automobile sau de componente pentru industria auto.
Din România nu s-a înscris în Alianță nicio regiune sau județ, deși cele două fabrici de automobile plus numeroasele fabrici de componente sunt prezente în mai multe regiuni ale țării, relevă datele analizate de Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Scopul acestei alianțe este de a dezvolta o strategie comună în discuțiile cu țările din care fac parte și cu Uniunea Europeană, pentru a proteja cele 1,8 milioane de companii mari sau de mici dimensiuni care sunt implicate în lanțurile de producție și vânzare a autovehiculelor din Europa, dar și pentru protecția celor peste 16 milioane de angajați ai acestor companii.
"Este important să vorbim cu o singură voce. UE va trebui să sprijine această industrie cel târziu în următoarea perioadă de finanțare", susțin reprezentanții Alianței Regiunilor Auto. „Este necesară o bună pregătire și coordonare, de aceea o astfel de alianță auto are sens. Este vorba despre păstrarea Europei ca locație pentru industria auto. Concurența în Asia și America de Nord este acerbă”.
Alianța și-a propus să rezolve mai multe puncte importante ale industriei, începând cu asigurarea materiilor prime, cercetarea și dezvoltarea sau pregătirea angajaților. De asemenea, producția de carburanți sintetici se conturează tot mai mult ca o soluție alternativă la carburanții fosili, pentru vehiculele care vor continua să circule pe străzi după 2035, dată la care nu vor mai fi produse mașini noi cu motoare termice, dar vor fi prezente pe străzi mașinile deja vândute. O negociere a industriei și a noii alianțe cu Comisia Europeană ar putea conduce la acceptarea acestor combustibili sintetici pe lista carburanților alternativi, împreună cu GPL-ul și GNC-ul.