În primele 2 luni din acest an, traficul pe Aeroportul București s-a majorat cu 21,5%, iar numărul de zboruri a crescut cu 8,3%. Managerul Fondului Proprietatea, acționar la companie, spune că societatea are nevoie urgentă de noi investiții în terminale.
Aeroportul Henri Coandă este unul dintre cele care au cea mai rdicată rată de creștere din Europa, semnalează Greg Konieczny, manager al Fondului Proprietatea (FP), companie care este acționar minoritar în cadrul companiei Aeroporturi București. El spune că este nevoie de investiții în actualele terminale cât mai repede. „Devine din ce în ce mai aglomerat”, a declarat el astăzi în cadrul conferinței de presă care a urmat Adunării Generale Ordinare a Acționarilor la FP.
Numai în primele 2 luni ale anuli, traficul s-a majorat cu 21,5% față de perioada similară din 2016, pentru un total de 1,66 milioane pasageri. Numărul de zboruri a crescut, de asemenea, cu 8,3%, la 18.069 curse, iar traficul cargo a atins un nivel de 5.010 tone, cu 4,5% mai mare decât cu un an în urmă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Este un mesaj reluat de Konieczny. Cu o lună și umătate în urmă, el declara pentru Profit.ro că majorarea traficului este un argument sufcient pentru ca actuala conducere executivă să prezinte un plan de extindere a terminalelor, astfel încât acestea să poată prelua mai mulți pasageri. „Deja presăm pentru lucrări la extinderea actualelor terminale”, afirma atunci Konieczny.
Managerul FP este mulțumit de rezultatele financiare ale companiei: „O foarte puternică performanță anul trecut.” Compania a realizat venituri operaționale de 885,7 milioane lei, conform raportării preliminare, cu 17% mai mari decât cele de 755,6 milioane lei din 2015. În același timp, profitul operațional a urcat cu 30%, la 277,3 milioane lei, de la 213,5 milioane lei.
Managementul profesionist numit în 2013 și suspendat în 2014 a câștigat toate litigiile inițiate împotriva lui și persoanele și-au reluat funcțiile la 1 noiembrie.
Fondul Proprietatea a reluat cu guvernul discuțiile despre o eventuală listare a companiei Aeroporturi București, însă aceasta nu este printre prioritățile programului de guvernare.