Mercedes-Benz a reușit să ia fața celor de la Tesla, odată cu omologarea oficială a unui sistem de conducere autonomă de nivel 3, obținut de la autoritatea federală de transport KBA, după ce Germania a devenit prima țară din lume care legiferează mașinile fără șofer.
Kraftfahrt-Bundesamt (KBA), autoritatea federală pentru transporturi din Germania, a acordat omologarea UN-R157 pentru autonomie de nivel 3 unui vehicul Mercedes-Benz. Este primul autovehicul de persoane care primește acest tip de omologare la nivel global. Compania germană spune că este un prim pas pentru a putea oferi pe plan internațional acest tip de conducere, acolo unde legislația o va permite.
Omologarea primită de Mercedes a fost posibilă ca urmare a adoptării de către Germania, încă din 2017, a legii privind traficul, care face referire la sistemele autonome de nivel 3. În aceste condiții, primii clienți care vor putea cumpăra o mașină cu sistem de conducere autonomă Level 3 vor fi cei care optează pentru un S Klasse sau pentru un EQS, în prima parte a anului 2022. Sistemul permite rularea fără șofer la viteze de până la 60 km/h, în trafic aglomerat sau în zone cu blocaje, pe autostrăzile din Germania.
Sistemul se numește DRIVE PILOT și permite șoferului să își îndrepte atenția către alte activități, cum ar fi utilizarea displayului central sau cumpărături online, citire de emailuri sau chiar vizionarea unui film.
„Timp de mulți ani, am muncit să realizăm viziunea noastră privind conducerea autonomă. Cu acest sistem bazat pe LiDAR, am dezvoltat o tehnologie inovativă pentru vehiculele noastră care oferă clienților o experiență unică, de lux, și le oferă ceea ce contează mai mult: timpul. Odată cu aprobarea primită de la autorități, am obținut o premieră: suntem primii producători care punem sistemul de conducere automată condițional în producția de serie, în Germania”, a spus Markus Schafer, membru al consiliului de administrație al Daimler AG și Mercedes-Benz AG. Cu această bornă, dovedim încă odată munca de pionierat în conducerea fără șofer și am inițiat o schimbare radicală de paradigmă. Pentru prima dată în cei 136 de ani de istorie auto, suntem încântați că Germania continuă rolul de pionier în conducerea autonomă cu această aprobare”.
Legislația privind omologarea de astfel de sisteme a intrat în vigoare la începutul lui 2021, dată la care a putut fi implementată, aceasta fiind oportunitatea pe care Mercedes a folosit-o pentru a deveni primul constructor auto care primește această omologare.
Sistemul DRIVE PILOT va avea la dispoziție 13.191 de kilometri pe autostrăzile din Germania, dar compania face deja teste în SUA și China. Imediat ce legislația va permite vânzarea acestor sisteme, Mercedes le va introduce.
CITEȘTE ȘI Schimbări la vârful Volkswagen Group și aproape 90 de miliarde euro investiți în electrificareOdată cu preluarea controlului, DRIVER PILOT va controla viteza, distanțele și va ghida mașina pe banda potrivită. Sistemul preia informații despre evenimentele din trafic și reațcionează independent, putând frâna sau vira brusc.
Sistemul a fost dezvolatat pe actualele pachete de asistență la condus disponibile pe gama mercedes, fiidn echipate cu sisteme redundante astfel încât să fie eliminat riscul de eroare.
În cazuri excepționale, șoferul este avertizat să preia controlul. Dacă acest lucru nu se întâmplă, vehiculul încetinește în siguranță și se oprește. Se aprind avariile, se activează sistemul de apel de urgență iar ușile se deblochează.
Controlul DRIVER PILOT de la Mercedes se bazează și pe un sistem GPS mult mai complex decât cel utilizat în mod normal pentru navigație. Datele de la sateliți sunt suprapuse pe cele obținute de senzorii mașinii, LiDAR, camere video, radar și cu ultrasunete. Mașina își creează o hartă 3D pe care o stochează și actualizează permanent. Datele privind străzile, intersecțiile au o exactitate la centimetru.