Vânzările modelului Dacia Sandero au plasat și în noiembrie acest automobil pe primul loc în Europa, peste Tesla Model Y, care a revenit după o lună octombrie dezastruoasă. Pe întreg anul, cu doar o lună înainte de final, mașina americană are un avans de peste 10.000 de exemplare vândute în fața modelului românesc, relevă datele analizate de Profit.ro.
Dacia Sandero rămâne cel mai popular automobil în Europa, pe toate segmentele de mașini, având un volum de aproape 20.000 de autoturisme livrate în regiune, conform Data Force. Sandero a înregistrat o creștere de aproape 10%. Numărul doi într-un clasament al celor mai vândute mașini din Europa este Tesla Model Y, care însă vine cu o scădere de peste opt procente față de anul trecut și un volum vândut de circa 17.500 de unități, mai mic cu peste 2.000 de unități față de Sandero.
Model 3 esste și el în Top 3, cu 16.300 exemplare vândute, acesta fiind urmat de Renault Clio și VW Golf.
Niciun alt automobil produs în România nu se regăsește între primele 10 modele vândute în luna noiembrie, deoarece Ford Puma, aflat în continuare pe un trend crescător, a avut 13.700 unități, ceea ce îl plasează pe locul 11, iar Dacia Duster, influențat puternic de iminenta lansarea a noii generații, a vândut aproape 12.000 de exemplare și s-a clasat pe locul 19 în Europa.
După 11 luni, clasamentul celor mai populare automobile din Europa îl are pe Tesla Model Y pe primul loc, cu 230.000 de exemplare vândute, potrivit datelor preliminare, cu o creștere de peste 100% față de 2022.
Dacia Sandero reușește să se mențină pe locul al doilea, cu 217.300 exemplare vândute și o creștere de 20% a volumul vândut, la mare distanță de locul 3, VW T-Roc, cu 191.000 exemplare. Peugeot 208, Renault Clio, Opel Corsa, VW Golf, Toyota Yaris Cross, VW Tiguan și Skoda Octavia sunt celelalte modele din Top 10, ultimul reușind să depășească Ford Puma cu aproximativ 1000 de exemplare în plus (148.200 Puma, 149.400 Octavia).
Dacia Duster este în acest an pe locul 15, cu 144.200 unități vândute în toată Europa, situație care se va schimba, cel mai probabil, anul viitor, începând cu a doua jumătate a anului, după startul producției noii generații.