Hiroto Saikawa, șeful Nissan, crescut și instalat de Carlos Ghosn la conducere, dar și cel care a coordonat investigațiile care au condus la arestarea fostului președinte al companiei, a anunțat că va demisiona din funcție în curând, pentru a da o șansă companiei și Alianței pentru un restart.
O decizie absolut surprinzătoare, care pune într-o nouă lumină întreaga derulare a evenimenteler de la Nissan, a fost anunțată de CEO-ul Hiroto Saikawa, la scurt timp după ce a declarat că va convoca o Adunare Generală a Acționarilor pentru a admite pe noul președinte al Renault, Jean Dominique Senard, ca membru al Consiliului de Administrație. Saikawa a spus jurnaliștilor prezenți la conferința sa de presă că va demisiona din funcție pentru a da ocazia celor doi parteneri să aibă un restart al relațiilor.
Hiroto Saikawa este angajat al Nissan de la sfârșitul studiilor, el urcând treaptă cu treaptă ierarhia funcțiilor de conducere în companie. În perioada în care Carlos Ghosn a fost președinte și CEO al Nissan, Saikawa a fost considerat mâna dreaptă a acestuia, câștigându-i încrederea și ajungând până în poziția de CEO, la momentul la care Ghosn a decis să renunțe la acest al doilea post. Acesta este motivul pentru care toată lumea a fost șocată în clipa în care Saikawa s-a transformat din omul de încredere al lui Ghosn, în acuzator al acestuia, spunând că a avut mult prea multă putere.
CITEȘTE ȘI FOTO Renault a anunțat oficial noul președinte și noul CEOPasul înapoi pe care îl face Saikawa demonstrează că principalul său scop nu a fost unul personal, ci unul dedicat companiei. Saikawa a reacționat imediat ce Renault a luat decizia de a obține demisia lui Ghosn din cele două funcții, președinte și CEO, și de a numi o nouă echipă la conducerea companiei. El a convocat AGA, deși până atunci a refuzat să o facă, și a anunțat că la finalul acestui proces va pleca din funcție. Alianța Renault Nissan Mitsubishi va putea astfel să iasă cu bine din tot acest scandal și să folosească la maxim potențialul pe care cele două companii, alături de Mitsubishi, intrată doar de un an în Alianță, îl au pe piața globală.
Analiștii sunt de părere că ultimele decizii de la Tokyo și Paris ar putea ajuta foarte mult, atât fiecare companie în parte, cât și Alianța împreună, cu oameni noi, care pot oferi din nou încredere angajaților, clienților și partenerilor din piață.