Tot mai multe țări, în special cele care au în spate constructori auto cu influență, încearcă să stopeze sau să modifice procesul de interdicție a motoarelor cu combustie, începând din 2035. După Germania, care este la un pas să obțină o derogare pentru e-fuels, carburanți sintetici, Italia face demersuri pentru a impune un alt tip de combustibili, cei produși din masă biologică.
Reprezentanții Italiei au solicitat Comisiei Europena să introducă prevederi referitoare la utilizarea bio-combustibililor după 2035, în caz contrar fiind anunțată o opoziție la un acord privind interdicția motoarelor cu emisii de CO2. Consiliul European trebuie să ajungă la un consens privind acest acord, după ce Comisia Europeană și Parlamentul European au votat această prevedere.
Anunțul Italiei vine la scurt timp după ce Germania a făcut o solicitare similară pentru e-fuels, carburanții sintentici, susținuți de constructorii germani, în special de grupul Volkswagen. Cu o industrie auto bazată pe grupul Stellantis, care a preluat mărcile grupului Fiat, Italia încearcă să lasă deschisă o portiță pentru motoarele cu combustie, care ar salva măcar o parte din afacerile actuale ale constructorului, inclusiv cele cu componente specifice motoarelor diesel și pe benzină.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ O aeronavă TAROM pe ruta Tel Aviv-București a aterizat de urgență la Istanbul din cauza unei amenințări cu bombăPotrivit unei scrisori transmise de Guvernul Italiei către Comisia Europeană, este condiționat votul în Consiliu de includerea pe lista combustibililor „neutri CO2” și a bio-carburanților.
O astfel de prevedere ar face practic posibilă continuare producției și vânzării de mașini cu motoare cu combustie, singura problemă tehnică fiind cea care va permite selectarea severă a tipului de combustibil folosit de mașini. În caz contrar, orice mașină acceptată la vânzare pentru că a fost construită să utilizeze e-fuels sau bio-fuels va putea, liniștit, să folosească benzină obișnuită.
Solicitarea Italiei a venit cu o propunere mai concretă, care ar trebui să permită utilizarea motorelor care pot genera emisii cel mult egale cu cele necesare producerii lor. Reprezentanții acestei țări au cerut un angajament al Comisiei Europene pe acest subiect, pentru a debloca negocierile.