Compania Interagro SA, controlată de omul de afaceri Ioan Niculae și aflată în insolvență, intenționează să scoată la vânzare o aeronavă cumpărată în 2011 cu circa 14 milioane de dolari și care a fost utilizată de Inter Aviation, firma de taxi aerian deținută de fiica omului de afaceri, Adina Niculae, societate care a intrat la rândul său între timp în insolvență, la finalul anului 2015.
Aparatul pregătit să fie scos la vânzare este un avion Hawker 900 XP cu 9 locuri (în foto).
Interagro are în vedere angajarea unui evaluator profesionist care să estimeze valoarea curentă a aeronavei. Vânzarea va fi prin intermediul unui broker specializat în materie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Brokerul, I.H.S.H. Limited, este un vehicul investițional înregistrat în Cipru pe care funcționează compania de brokeraj, servicii și consultanță în aviație Aviation Consult Jetexpert, fondată și condusă de expertul român în aviație Doru Matei, fost director de vânzări pentru Europa Centrală și de Est al diviziei Flexjet a gigantului canadian Bombardier Aerospace. Aviation Consult Jetexpert are birouri la Milano, Luxemburg, Munchen, Londra și București.
Aeronava Hawker 900 XP cu 9 locuri pe care Interagro vrea să o scoată la vânzare a fost cumpărată de Ioan Niculae în 2011, la un preț de circa 14 milioane dolari, respectiv cu un discount de 2 milioane de dolari față de prețul de catalog de 16 milioane dolari. Avionul a fost utilizat de Inter Aviation SRL, firma de taxi aerian deținută de fiica omului de afaceri, Adina Niculae.
Ulterior, Niculae a mai cumpărat pentru Inter Aviation un elicopter Dolphin cu 5 locuri și un avion Hawker 4000. Directorul general al firmei, Octavian Pița, declara în 2011, cu titlu de exemplu, că închirierea unui avion pentru o cursă dus-întors la Dubai costă în jur de 24.000 euro, iar pentru un drum similar la Iași – până la 8.000 de euro.
Compania de taxi aerian și curse charter a Adinei Niculae a intrat în insolvență în decembrie 2015. Potrivit tabelului preliminar al datoriilor firmei, cel mai mare creditor al companiei este chiar fiica lui Ioan Niculae, care s-a înscris la masa credală cu o creanță de peste 2,2 milioane lei, sumă din care însă administratorul judiciar nu i-a acceptat decât circa 16%, respectiv în jur de 376.000 lei, arătând că diferența de creanță nu este dovedită. Fiica lui Ioan Niculae a contestat în instanță tabelul preliminar, procesul fiind pe rol.
CITEȘTE ȘI Facebook Messenger primește două funcții noi: reacții și mențiuniInter Aviation SRL a avut business semnificativ în anii 2011 și 2012, când a raportat rulaje de 5,2, respectiv 12,9 milioane lei și profituri nete de 356.000 și 394.000 lei. În 2015, ultimul an pentru care există date oficiale, cifra de afaceri a firmei a fost zero, iar pierderile – de circa 80.000 lei.
Interagro SA a lui Ioan Niculae a intrat în insolvență în februarie anul trecut, la două luni după Inter Aviation. În tabelul preliminar de datorii al societății figurează creanțe acceptate în sumă totală de peste 1,2 miliarde lei. În 2015, cifra de afaceri a companiei s-a prăbușit cu peste 84% față de anul anterior, la 275 milioane lei, iar pierderile aproape s-au triplat, la peste 59 milioane lei.
Niculae, la un moment dat cel mai bogat român, a fost condamnat definitiv, în aprilie 2015, la doi ani și șase luni de închisoare în dosarul "Mită pentru PSD", pentru finanțarea ilegală a campaniei electorale din 2009 a candidatului PSD Mircea Geoană. El a fost eliberat condiționat din penitenciar în iulie 2016.
Omul de afaceri mai este cercetat, alături de fostul ministru al Economiei Adriean Videanu, pentru prejudicierea intereselor producătorului de gaze controlat de statul român Romgaz, prin acordarea ilegală de discounturi de către Romgaz la livrările de gaze către combinatele chimice ale lui Niculae. În ianuarie anul acesta, surse judiciare declarau pentru News.ro că dosarul Romgaz-Interagro va fi finalizat în trei luni și va fi trimis în instanță în martie 2017, precizând că Ministerul Economiei s-a constituit parte civilă în cauză cu 71 de milioane de euro.