Aeronava utilizată de Inter Aviation, firma de taxi aerian deținută de fiica omului de afaceri Ioan Niculae, nu a putut fi vândută de compania Interagro, controlată de acesta și aflată în insolvență, la cele două licitații organizate până acum nefiind primită nicio ofertă chiar dacă prețul este la o treime din cel cu care aparatul a fost cumpărat.. Avionul, reprezentând o garanție a Băncii Transilvania, evaluat la 5,1 milioane dolari, ca valoare de piață, respectiv 4,6 milioane dolari, în caz de vânzare forțată, este primul activ scos la vânzare de companie în planul de reorganizare în insolvență.
Aeronava a fost cumpărată în 2011 cu circa 14 milioane de dolari și a fost utilizată de Inter Aviation, controlată de Adina Niculae, societate care a intrat la rândul său între timp în insolvență.
Aparatul scos la vânzare este un avion Hawker 900 XP cu 9 locuri (în foto).
Documente oficiale relevă însă că, deși a fost promovat prin marketing direct, e-mail și telefon către potențiali clienți, avionul nu a avut căutare.
CITEȘTE ȘI Așteptările analiștilor CFA privind situația economică a României s-au îmbunătățit ușor în februarieAeronava a fost cumpărată de Ioan Niculae în 2011, la un preț de circa 14 milioane dolari, respectiv cu un discount de 2 milioane de dolari față de prețul de catalog de 16 milioane dolari. Avionul a fost utilizat de Inter Aviation SRL, firma de taxi aerian deținută de fiica omului de afaceri, Adina Niculae.
Ulterior, Niculae a mai cumpărat pentru Inter Aviation un elicopter Dolphin cu 5 locuri și un avion Hawker 4000. Directorul general al firmei, Octavian Pița, declara în 2011, cu titlu de exemplu, că închirierea unui avion pentru o cursă dus-întors la Dubai costă în jur de 24.000 euro, iar pentru un drum similar la Iași – până la 8.000 de euro.
Compania de taxi aerian și curse charter a Adinei Niculae a intrat în insolvență în decembrie 2015. Potrivit tabelului preliminar al datoriilor firmei, cel mai mare creditor al companiei este chiar fiica lui Ioan Niculae, care s-a înscris la masa credală cu o creanță de peste 2,2 milioane lei, sumă din care însă administratorul judiciar nu i-a acceptat decât circa 16%, respectiv în jur de 376.000 lei, arătând că diferența de creanță nu este dovedită. Fiica lui Ioan Niculae a contestat în instanță tabelul preliminar, procesul fiind pe rol.
CITEȘTE ȘI Facebook Messenger primește două funcții noi: reacții și mențiuniInter Aviation SRL a avut business semnificativ în anii 2011 și 2012, când a raportat rulaje de 5,2, respectiv 12,9 milioane lei și profituri nete de 356.000 și 394.000 lei. În 2015, ultimul an pentru care există date oficiale, cifra de afaceri a firmei a fost zero, iar pierderile – de circa 80.000 lei.
Interagro SA a lui Ioan Niculae a intrat în insolvență în februarie 2016, la două luni după Inter Aviation. În tabelul preliminar de datorii al societății figurează creanțe acceptate în sumă totală de peste 1,2 miliarde lei. În 2015, cifra de afaceri a companiei s-a prăbușit cu peste 84% față de anul anterior, la 275 milioane lei, iar pierderile aproape s-au triplat, la peste 59 milioane lei.
Niculae, la un moment dat cel mai bogat român, a fost condamnat definitiv, în aprilie 2015, la doi ani și șase luni de închisoare în dosarul "Mită pentru PSD", pentru finanțarea ilegală a campaniei electorale din 2009 a candidatului PSD Mircea Geoană. El a fost eliberat condiționat din penitenciar în iulie 2016.
Omul de afaceri mai este cercetat, alături de fostul ministru al Economiei Adriean Videanu, pentru prejudicierea intereselor producătorului de gaze controlat de statul român Romgaz, prin acordarea ilegală de discounturi de către Romgaz la livrările de gaze către combinatele chimice ale lui Niculae.