Carlos Tavares, cel care conduce Stellantis începând din 2021, după ce anterior a fost șeful PSA Peugeot – Citroen, are contract cu cea mai nouă companie auto până în 2026, iar informațiile vehiculate în presa franceză arată că acesta nu ar fi interesat de o prelungire a contractului. S-au făcut mai multe speculații pe marginea unui posibil înlocuitor, bazate inclusiv pe informații provenind din rândul acționarilor companiei. Unul dintre posibilele nume apărute în presă este cel al lui Luca de Meo, care conduce astăzi Renault Group.
O posibilă rocadă a șefilor companiilor Renault și Stellantis s-ar putea produce începând de anul viitor, ca urmare a faptului că șeful Stellantis, Carlos Tavares, în vârstă de 65 de ani, se apropie de finalul contractului început în 2021. Nu este exclusă o reînnoire a acestui contract, însă presa din Franța scrie că există semnale că Tavares nu ar mai dori să continue în fruntea Stellantis, fără să fie clare motivele, având în vedere succesul pe care compania franco-italiană îl înregistrează sub conducerea sa.
Tavares a declarat în mai multe rânduri că își dorește mai mult timp liber, pentru a se ocupa de copiii și nepoții săi, pentru a se ocupa de mica companie de restaurare de mașini istorice și pentru a se bucura de țara natală, Portugalia, unde se simte cel mai bine.
Printre numele menționate de presa franceză ca posibili înlocuitori se află Maxime Picat, care a avut o poziție de top management în Stellantis, dar și Mike Manley, care a condus operațiunile din SUA ale Stellantis pentru scurt timp și care a fost, pentru scurtă vreme, chiar și CEO al Fiat Chrysler, după decesul lui Sergio Marchionne. De asemene, Roy Jakobs, CEO Philips, și Antonio Filosa, CEO Jeep, sunt nume care aparent ar fi fost prezentate chiar de Tavares acționarilor companiei ca posibili înlocuitori.
Cel mai recent nume apărut în articolele referitoare la această schimbare de șefi ai celei mai profitabile companii din lume este însă cel al lui Luca de Meo, în vârstă de 56 de ani, cel care conduce Renault de aproape patru ani și care se apropie și el de finalul contractului.
Luca de Meo este într-o relație foarte bună cu Carlos Tavares și o posibilă recomandare a lui către acționarii Stellantis nu este exclusă, cu atât mai mult cu cât Meo este italian, la fel ca acționarul principal, familia Agnelli, cu care are relații foarte bune încă din perioada în care a lucrat pentru Fiat. De altfel, Luca de Meo este cel care este creditat cu succesul lui Fiat 500, singurul automobil al mărcii italiene care mai are în prezent un succes comercial.
În același timp, planurile pe care Luca de Meo le-a făcut la Renault ar putea presupune un angajament pe termen mai lung, care să însemne un nou contract. La fel de bine, pentru suma potrivită, orice manager ar fi tentat să semneze un contract pentru cea mai înaltă poziție în cadrul Stellantis, compania auto care astăzi are cele mai multe mărci în portofoliu.
CITEȘTE ȘI Autostrada București-Pitești va intra în reparații pe anumite porțiuniLuca de Meo a pornit în 2020 o amplă restructurare a renault Group, care are mai multe etape, la finalul cărora compania franceză urmează să redevină unul dintre constructorii auto cu o profitabilitate stabilă și un portofoliu de produse orientat către electrificre. Tot sub Luca de Meo s-a produs și accelerarea dezvoltării mărcii Dacia, care a devenit unbrand european solid, cu o gamă de automobile recunoscute pentru prețul accesibil.
O plecare a lui Luca de Meo de la Renault ar crea probleme serioase comaniei, care va fi nevoită să reînceapă căutările unui CEO, care să continue procesul de restructurare început de Meo.