Mărirea tarifelor vamale pentru automobilele importate din China în SUA a determinat compania de mobilitate Waymo, divizie a Alphabet (Google), specializată în vehicule fără șofer, să caute noi parteneri. Mașinile Zeekr, produse de Geely, ar putea deveni prea scumpe pentru Waymo.
Waymo discută cu Hyundai despre o posibilă colaborare în domeniul vehiculelor autonome, fără șofer, potrivit unor informații publicate de presa din Coreea de Sud și preluate de presa americană. Discuțiile ar avea la origine majorarea tarifelor vamale pentru mașinile din China, introdusă de administrația Biden, care astfel crește costurile pentru Waymo, care a început deja să utilizeze noile vehicule produse în colaborare cu Zeekr, un brand Geely.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De la sfârșitul acestei luni, tarifele pentru mașinile din China vor fi de 100%, ceea ce înseamnă că prețurile se vor dubla, o situație periculoasă pentru întreg business-ul Wymo.
Cele două companii nu au comentat informația, dar anterior cei de la Waymo au spus că monitorizează cu atenție evoluția situației privind tarifele vamale.
Waymo a prezentat în urmă cu o lună noua generație de mașini autonome robotaxi, construite pe platforma Zeekr, la finalul perioadei de teste derulate în ultimele luni. Noile robotaxi ar trebui să fie mai ieftine, pentru că vor avea mai puține camere și senzori, dar vor avea capacități de rulare automomă mai mari, însă întreg calculul Waymno va fi dat peste cap de noile tarife.
Arhitectura hardware de control de pe noile mașini se bazează pe 13 camere, 4 lidar, 6 radar și o serie de receptoare audio externe (EAR), o reducere substanțială față de generația aflată în trafic în prezent, care folosește nu mai puțin de 29 de camere pentru a prelua informații despre traficul și obiectele de pe traseu.
CITEȘTE ȘI În Marea Britanie, costul cu încărcarea mașinii electrice de la stațiile publice e dublu față de costul unei mașini pe benzină sau motorină. Sunt avantajați șoferii care își pot încărca mașinile acasăCompania Waymo a ajuns să ofere până la 100.000 de curse săptămânal, în mai multe orașe din SUA, cu vehiculele fără șofer care oferă curse de tip robotaxi clienților care comandă din aplicație, similar cu o cursă Uber.