Guvernul a aprobat exproprierile suplimentare pentru tronsonul de autostradă București-Ploiești. O firmă controlată de Gabriela Firea și fiul ei cel mare încasează despăgubiri de peste 200.000 lei

Guvernul a aprobat exproprierile suplimentare pentru tronsonul de autostradă București-Ploiești. O firmă controlată de Gabriela Firea și fiul ei cel mare încasează despăgubiri de peste 200.000 lei

Guvernul a aprobat în ședința de joi o Hotărâre privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar al lucrării de utilitate publică de interes național "Construcția autostrăzii București-Brașov, tronsonul București-Ploiești", imobile aflate pe raza localității Voluntari din județul Ilfov, printre expropriați numărându-se și o firmă cu profil imobiliar deținută de primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, de fiul ei cel mare, Tudor Ștefan Firea (23 de ani) și de 2 consiliere ale primarului.

Astfel, firma respectivă, Tudor Imob Media SRL, va încasa despăgubiri de peste 200.000 de lei de la CNAIR pentru exproprierea unei suprafețe de teren arabil intravilan de 550 mp situată în Voluntari, expropriere necesară pentru lucrările de construire a tronsonului București-Ploiești din cadrul autostrăzii București-Brașov.

Urmărește-ne și pe Google News

Suma totală exactă a despăgubirilor care urmează să fie încasate de către Tudor Imob Media SRL este de 201.872 lei, ceea ce înseamnă un preț de 367 lei/mp, respectiv circa 79 euro/mp. Valoarea despăgubirilor a fost stabilită în urma unei evaluări de piață efectuate de un expert ANEVAR, lucrările la tronsonul București-Ploiești fiind de utilitate publică de interes național.

RAPORT Crește numărul roboților din industria românească CITEȘTE ȘI RAPORT Crește numărul roboților din industria românească

În total, pentru lucrările de pe amplasamentul suplimentar, urmează să fie despăgubiți 9 proprietari din Voluntari, oraș în care primar este soțul lui Firea, Florentin Pandele, pentru terenuri în suprafață de 2.406 mp, compensațiile totale datorate de CNAIR ridicându-se la 603.439 lei.

Suprafața de 550 mp a Tudor Imob Media SRL care urmează să fie expropriată pentru autostrada București-Ploiești face parte dintr-un teren mai mare al firmei, de peste 1 hectar. Exproprierile sunt necesare pentru realizarea legăturii dintre străzile Popasului și Cumpenei din Voluntari, despărțite de tronsonul de autostradă.

Cele mai recente date ale ONRC arată că principalii asociați ai Tudor Imob Media SRL sunt Gabriela Firea, cu 50% din părțile sociale, și fiul său, Tudor Ștefan Firea (25%). Mai dețin participații la firmă Lucia Veronica Salem, consilier al primarului Firea, scriitoare și fost director general al Teatrului Dramaturgilor Români, înființat anul trecut de Primăria București (17,5%), și Ligia Enache, de asemenea consilier al Gabrielei Firea, fost producător și asistent al acesteia în cadrul trustului media Intact (7,5%).

Participația la firmă a Gabrielei Firea figurează și în ultima declarație de interese a primarului general al Bucureștiului, din iunie anul acesta. Administrator al Tudor Imob Media SRL este o anume Ana Zăvoianu, iar firma a terminat anul trecut cu profit net de 32.000 lei la venituri de 413.000 lei, cu un număr mediu de 7 angajați, dar și cu datorii totale de 3,6 milioane lei, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanțelor Publice. Din datele publice rezultă că cel mai bun an al firmei a fost 2015, când a raportat un profit net de aproape 663.000 lei și venituri de 1,76 milioane lei.

Guvernul a aprobat exproprierile suplimentare pentru tronsonul de autostradă București-Ploiești. O firmă controlată de Gabriela Firea și fiul ei cel mare încasează despăgubiri de peste 200.000 lei
MAE salută acordul privind Brexitul: Va garanta drepturile cetățenilor români stabiliți în Marea Britanie înainte de 31 decembrie 2020. Aceștia vor putea rămâne în Marea Britanie în baza obținerii unui nou statut special CITEȘTE ȘI MAE salută acordul privind Brexitul: Va garanta drepturile cetățenilor români stabiliți în Marea Britanie înainte de 31 decembrie 2020. Aceștia vor putea rămâne în Marea Britanie în baza obținerii unui nou statut special

Proiectul tehnic al autostrăzii București-Ploiești prevede necesitatea restabilirii legăturii între strada Cumpenei și strada Popasului din Voluntari.

"Asigurarea continuității străzii Cumpenei este necesară și obligatorie întrucât face posibil accesul locatarilor la cartierul Cumpenei din strada Popasului (orașul Voluntari), soluție avizată prin Avizul C.T.E. - C.N.A.I.R. - S.A. nr. 4771/02.08.2018. În vederea realizării lucrărilor de restabilire a legăturii între strada Cumpenei și strada Popasului este necesară ocuparea unei suprafeței totale de teren de 2.406 mp, aferentă unui număr de 9 imobile aflate pe raza localității Voluntari, la km 2 + 500 de pe tronsonul București-Ploiești al autostrăzii București-Brașov", se arată în nota de fundamentare a HG de declanșare a exproprierilor.

Lucrările la tronsonul autostrăzii București-Ploiești, dintre Centura Capitalei și Șoseaua Petricani, ar putea fi finalizate până în luna noiembrie a acestui an, iar dacă dezvoltatorul ar fi angajat mai mulți muncitori, lucrările ar fi fost finalizate mai repede, declara în septembrie, într-un interviu pentru News.ro, ministrul Transporturilor, Lucian Șova.

Finlanda va importa gaze din Norvegia pentru a-și reduce dependența de Rusia CITEȘTE ȘI Finlanda va importa gaze din Norvegia pentru a-și reduce dependența de Rusia

Porțiunea dintre Șoseaua Petricani și Centura Capitalei are aproape 6 kilometri, iar ultimii 3 km, spre zona Pipera, vor avea iluminat public și parcări.

”Termenul de finalizare este depășit, trebuia să fie gata la 30 august. Am cerut CNAIR în mod expres și scris să apere interesele statului român și să evalueze cu foarte mare responsabilitate – pe care o voi monitoriza si eu – dacă există argumente să nu se mai acorde o extensie de timp. Astăzi când vorbim, practic, penalitățile curg în defavoarea antreprenorului. Pe de altă parte, monitorizez proiectul și modul de execuție, de două ori pe săptămână merge un secretar de stat responsabil cu implementarea care are discuții cu constructorii. Tot de două ori pe săptămână merge și un consilier personal, de la cabinetul meu, un om cu  bogată experiență în implementare de proiecte care monitorizează totodată acolo”, spunea Lucian Șova.

Lucrările la acest tronson, între Șoseaua Petricani și Centura Capitalei, trebuiau să fie gata încă din 2015, dar contractul a fost reziliat de CNAIR. Noul contract a fost semnat în februarie 2016 cu asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading ’98. CNAIR plătește circa 130 de milioane lei fără TVA pentru acest proiect.

Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pe o porțiune de 3,3 km, A3 va dispune de iluminat public și parcări. Porțiunea către zona Pipera va avea trei noduri rutiere: unul la intersecția cu Str. Petricani, unul la intersecția cu str. Gherghiței și unul pe str. Popasului. Porțiunea dintre Șoseaua Petricani și strada Gherghiței A3 este proiectată ca bulevard cu trei benzi pe sens. Viteza maximă admisă între străzile Petricani și Gherghiței, pe cele trei benzi, va fi de 80 km/h, iar între Strada Gherghiței și Strada Popasului va fi de 100 km/h.

viewscnt
Afla mai multe despre
gabriela firea
voluntari
florentin pandele
expropriere terenuri
autostrada bucuresti ploiesti
autostrada bucuresti brasov
cnair