Grupurile de lucru din PSA și FCA se întâlnesc pentru a negocia detaliile fuziunii, dar și cum să treacă de aprobarea anti-trust

Grupurile de lucru din PSA și FCA se întâlnesc pentru a negocia detaliile fuziunii, dar și cum să treacă de aprobarea anti-trust
scris 28 nov 2019

PSA Group și Fiat Chrysler Automobiles vor continua să fie concurenți pe piața auto, până când fuziunea de 50 de miliarde de dolari va fi aprobată și de autoritățile antitrust, din Europa, SUA și din alte țări unde cele două desfășoară activități.

Nu mai puțin de nouă grupuri de lucru ale PSA și FCA s-au întâlnit în ultimele săptămâni pentru a lucra la memorandumul de înțelegere pe care companiile vor să-l semneze până la sfârșitul anului, potrivit Automotive News. Acestea sunt specializate în domenii de activitate, de la producție și dezvoltare, la achiziții, juridic, resurse umane și sinergii, însă se lucrează și pe partea de cocnurență. Numărul membrilor depășește 50 de persoane, distribuite egal de la ambele companii. Din partea PSA, lider este Olivier Bourges, directorul de programe și strategii al companiei, iar din partea FCA, Doug Osterman, șeful de business development.

Urmărește-ne și pe Google News

Scrisorile trimise către angajați săptămâna aceasta, prin care li s-a spus că se lucrează la fuziune, conțineau și referiri la concurență. „FCA și PSA vor rămâne competitori până fuziunea va fi completă”. În mod normal, tot procesul de aprobare ar putea dura până la 1 an. Dacă părțile care se află în analiza instituțiilor de concurență nu respectă obligațiile privitoare la menținerea stării de competitori, amenzile sunt uriașe.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Cei de la PSA au susținut că întreg procesul de fuziune, cu tot cu aprobarea celor de la concurență, ar putea dura între 12 și 14 luni, de la semnarea memorandumului. Dacă lucrurile merg bine și se semnează în decembrie, noua companie va fi operațională abia la începutul lui 2021.

SUV-ul Ford Puma, fabricat în România, calificat în finala Car of the Year 2020 - Mașina Anului CITEȘTE ȘI SUV-ul Ford Puma, fabricat în România, calificat în finala Car of the Year 2020 - Mașina Anului

Singurul obstacol apărut în mariajul dintre FCA și PSA este scandalul provocat de General Motors, care acuză compania italiană FCA de mituire a salariaților GM pentru a susține acțiuni împotriva propriei companii. Chiar dacă GM are pretenții materiale uriașe, John Elkan, președintele FCA spune că nu se teme de acuzațile GM și este încrezător că documentul angajant în vederea fuziunii va fi semnat până la sfârșitul anului.

viewscnt
Afla mai multe despre
psa fiat chrysler
fuziune psa fca
carlos tavares
peugeot fiat