Grupul american Ford și-a anunțat angajații că va desființa locuri de muncă în cadrul unui proces de restructurare. Angajații de la Craiova ar putea fi, însă, în siguranță

Grupul american Ford și-a anunțat angajații că va desființa locuri de muncă în cadrul unui proces de restructurare. Angajații de la Craiova ar putea fi, însă, în siguranță
Marius Oncu
Marius Oncu
scris 7 oct 2018

Grupul auto american Ford și-a anunțat angajații că va desființa locuri de muncă în carul unui proces de restructurare cu un impact financiar de 11 miliarde de dolari. Ford nu a transmis angajaților la câte locuri de muncă vrea să renunțe, dar banca americană Morgan Stanley a speculat, anterior, că producătorul auto american ar putea desființa în jur de 20.000 de locuri de muncă dintr-un total la nivel global de 202.000. Fabrica din România ar putea fi, însă, la adăpost de acest program masiv de reducere de personal, întrucât uzina Ford de la Craiova are unele dintre cele mai bune costuri cu forța de muncă comparativ cu alte facilități din Europa ale grupului.

"Ne-am anunțat angajații că suntem în primele etape ale unei reorganizări a forței de muncă la nivel global. Obiectivul este o organizație cu acoperire mai amplă și cu o conducere mai restrânsă, proiectată pentru rapiditate. Inevitabil, ne așteptăm ca acest proces să conducă la unele reduceri de personal, dar la acest moment nu există o țintă", a declarat un reprezentat al producătorului auto american, citat de MarketWatch.

Urmărește-ne și pe Google News

În iulie, Ford, al doilea mare producător auto din SUA, și-a redus prognoza de profit pentru 2018 după rezultate slabe în trimestrul al doilea.

Dacia se prăbușește în Germania, efect secundar la introducerea WLTP. Mai multe mărci au fost afectate serios, piața a scăzut cu 30% CITEȘTE ȘI Dacia se prăbușește în Germania, efect secundar la introducerea WLTP. Mai multe mărci au fost afectate serios, piața a scăzut cu 30%

Directorul general, Jim Hackett, a anunțat restructurarea la momentul respectiv, dar a refuzat să ofere alte informații pe lângă costul total estimat la 11 miliarde de dolari.

După cum a scris Profit.ro în septembrie, fabrică din România a Ford ar putea fi la adăpost de astfel de masuri.

Uzina Ford din România produce un model aflat în creștere pe piețele europene, iar costurile de producție, inclusiv cele cu forța de muncă, sunt la un nivel bun în comparație cu alte facilități Ford din Europa.

Steven Armstrong, șeful Ford Europe, a declarat, la începutul lunii septembrie, potrivit Sunday Times, că urmărește „atacarea agresivă a costurilor, implementarea de programe de eficientizare a facilităților și produselor, pentru costuri ale produselor și materialelor mai ieftine”.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford
concedieri
locuri de munca
restructurare