Nicio marcă din industria auto nu are clienți mai fideli decât Dacia, au declarat reprezentanții Data Force, în cadrul unui eveniment în care au decernat reprezentanților mărcii românești premiul Car Loyalty, pentru gradul ridicat de fidelitate.
Dacia a primit premiul de marca cu cei mai fideli clienți, în Germania, conform datelor relevate de un studiu realizat de Data Force. Aproape 80% din clienții mărcii Dacia și-au cumpărat în 2023 tot o mașină a acestei mărci, conform studiului, procentul fiind cu peste 20% mai mare decât media industriei auto.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Reținerea clienților și achiziționarea de noi clienți sunt indicatori cheie pentru performanța pe piață”, a declarat directorul general al Dataforce Marc Odinius, la evenimentul organizat de Automobilwoche. „Dacia reușește să ajungă exact la acei clienți care se mai întorc. Este un lucru pe care aproape nimeni nu îl poate face”.
Dacia a primul un premiu și pe modele, în segmentul SUV Compact, acolo unde Duster a avut cel mai ridicat nivel de loialitate din parte clienților. Și Ford Puma a fost premiat, fiind automobilul cu cei mai fideli clienți din segmentul SUV Small.
Pe locul al doilea, la mică distanță în topul „Brand Loyalty”, s-a clasat Tesla, cu aproximativ 75% din clienți reîntorși la marcă în 2023, iar pe locul al treilea s-a clasat Mazda.
CITEȘTE ȘI Dacia merge la Geneva cu trei premiere. Sebastian Loeb va fi prezent la standul mărciiClasamentele pe modele au stabilit că mașina cu cel mai ridict grad de fidelitate este Mini Cooper, cu un rezultat foarte bun: 64% dintre proprietari au ales același model și în 2023. În plus, o particularitate pentru acest model, 51% din cumpărători sunt femei. Pe locul al doilea a fost Ford Puma, cu 63%, iar pe locul trei, Sandero, de la Dacia, la o distanță foarte mică, 62%.
Este de remarcat faptul că media pe întreaga piață, la nivel de modele, este mai mică de 30%, ceea ce face și mai valoroase scorurile obținute de cele două mașini produse în România.
O categorie aparte a concursului a fost Top EV Brand, dedicată mărcilor electrice care au atras clienți de la brandurile tradiționale. Tesla a fost evident pe primul loc, cu 14.300 de mașini, urmată de VW, cu 9.600, și BMW, cu 6.600. Un detaliu al statisticilor anunțate arată că 30% din clienții Tesla au provenit de la unul dintre brandurile premium germane. În plus, clienții care au renunțat la Tesla au cumpărat în 2023 tot o mașină electrică.