General Motors mai renunță la un brand istoric și își restrânge și mai mult activitatea, proces început cu mai mulți ani în urmă, după ieșirea din faliment.
După ce a retras din Europa marca Chevrolet și a vândut mărcile Opel și Vauxhall celor de la PSA, după ce a închis mai multe branduri în SUA, printre care celebrele Hummer și Pontiac, după ce s-a retras de pe alte piețe globale, între care Africa de Sud și alte state africane, India sau Rusia, pentru a-și reduce cheltuielile, acum General Motors renunță și la marca Holden, celebră în Australia și alte țări din regiune.
Marca Holden a fost înființată în 1856, a început să producă autovehicule în 1908 și a fost cumpărată de GM în 1931. În perioada recentă, Holden a preluat mașini produse de GM sub diferite branduri ale sale, de la Opel, la Chevrolet, toate purtând marca Holden pe piața locală.
Potrivit anunțului General Motors, toate operațiunile de vânzări, design și inginerie din Australia și Noua Zeelandă vor fi închise începând din 2021. Uzina din Tailanda va fi cumpărată de chinezii de la Great Wall, companie care a cumpărat și uzina GM din India. În Tailanda GM va renunța complet la toate activitățile, urmând să-și retragă și marca Chevrolet. General Motors are 828 de angajați în Australia și Noua Zeelandă și 1.500 în Tailanda.
Costurile închiderilor au fost estimate la 1,1 miliarde dolari. „Am spus adesea că vom face lucrurile potrivite, chiar și atunci când este greu, iar acesta este unul din acele momente”, a spus Mary Bara, CEO GM.
General Motors își restructurează complet operațiunile globale, principalul scop fiind închiderea activității pe piețele neprofitabile și susținerea afacerilor din SUA, China, America de Sud și Coreea de Sud.
Anul trecut, compania a înregistrat venituri de 137,2 miliarde dolari (-6,7%), și un profit de 6,7 miliarde dolari (mai mic cu 17,4% față de de 2018). Rezultatele au venit pe fondul scăderilor vânzărilor, la 7,7 milioane de vehicule, cu 8% mai puține decât în anul anterior. Vânzările au fost, de altfel, împărțite între America de Nord (3,3 milioane unități) și China (3 milioane unități), America de Sud (0,7 milioane unități). Diferența a fost vândută pe alte piețe internaționale.
Președintele GM, Mark Reuss, a anunțat că nu se mai justifică investiții în producția de autovehicule cu volan pe partea dreaptă, din cauza scăderilor vânzărilor din țările cu astfel de reguli de circulație. Holden a vândut anul trecut 55.200 de vehicule, cu 25% mai puține ca în 2018.
General Motors a fost pentru mulți ani cel mai mare constructor auto din lume, ultimul an când a deținut acest titlu fiind 2011. În acel an GM a vândut peste 9 milioane de vehicule, însă vânzările maxime au fost înregistrate în 2016, cu aproximativ 10 milioane de vehicule (inclusiv mărcile chinezești), când GM era deja depășită de VW Group și Toyota.