Anunțat încă de la lansarea noii generații Renault Kangoo, versiunea electrică Van E-Tech a companiei franceze aduce pe piața vehiculelor utilitare un jucător extrem de puternic, care vine cu o autonomie bună și o listă lungă de tehnologii și echipamente.
Dacă există un domeniu în care automobilele electrice să-și găsească utilitatea încă de la prima încercare, acesta este cel el vehiculelor comerciale ușoare, destinat transportului de mărfuri, un segment în care companiile au ocazia să-și reducă masiv cheltuielile de transport, fiind totodată dispuse să cheltuiască în acest scop sume mari. Renault nu putea să lipsească de pe acest segment, având și o tradiție însemnată pe zona de LCV-uri, dar și o experiență consistentă în zona de propulsie electrică.
Anul trecut, odată cu lansarea noului Kangoo, Renault a anunțat viitoarea versiune electrică, iar versiunea de pasageri a devenit deja un succes de piață, așa că nu vorbim despre o surpriză, însă prezentarea oficială a lui Kangoo Van E-Tech devine în acest moment realitate, mașina putând fi comandată de companii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Trăsăturile principale ale lui Kangoo Van cu propulsie electrică sunt autonomia de 300 km, asigurată de bateria de 45 kWh, cu posibilități de încărcare diverse, motorul de 90 kW, care asigură o putere suficientă pentru toate tipurile de transport specifice vanurilor clasei compacte, și capacități de încărcare a mărfurilor comparabile cu versiunile cu combustie, spațiul nefiind semnificativ afectat de prezența bateriilor.
Șoferii noului LCV electric vor avea la dispoziție trei moduri de condus, care le vor permite să aleagă modalitatea de regenerare și consum al energie: Sailing, Drive și Brake, fiecare fiind potrivit pentru un anume stil de conducere. De menționat că în toate aceste moduri, regenerarea energiei este implementată în sistemul de frânare, astfel că indiferent de modul ales, o componentă a frânării va fi sistemul ARB.
CITEȘTE ȘI Dacia face în continuare minuni în Franța, pe o piață în declin sever. Spring, pe locul doi la electrice, Sandero, pe locul trei în topul înmatriculărilorÎn funcție de tipul de charger ales, mașina va putea fi încărcată la stații de până la 80 kW, la care energia pentru 170 km poate fi obținută în doar 30 de minute. La un încărcător trifazic de 11 kW, încărcarea de la 15% la 100% se face în 3,5 ore.
Printre inovațiile prezente la bordul lui Renault Kangoo Van se numără și pompa de căldură, care preia aerul din jurul mașinii pentru încălzirea interiorului, pentru a evita utilizarea unei rezistențe care ar consuma energia din baterie.
Noul Renault Kangoo Van E-Tech va fi fabricat în Franța, în uzina din Maubeuge, și va fi livrat începând din primăvara anului viitor.
Noul Kangoo Van E-TECH Electric va fi vândut în toată Europa începând cu primăvara anului 2022.