SUV-ul Ford EcoSport va avea o nouă generație anul viitor, potrivit informațiilor neoficiale. Dezvoltat în Brazilia, pe o platformă nouă, va fi, se pare, mai mare și va prelua noua linie de design a mărcii, inclusiv de la Mustang Mach-E.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Soarta SUV-ului EcoSport, construit la Craiova, nu este încă oficial anunțată, mai ales că lansarea unei noi generații ar fi trebuit să se producă în acest an, bazându-ne pe momentul lansării actualei generații, în 2012. Informațiile neoficiale vorbeau, într-o primă fază, de abandonarea acestui model, care va fi înlocuit, treptat, pe toate piețele, de noul Puma, mult mai performant, mai actualizat tehnologic și cu un design atractiv. Apoi, noi informații apărute au scos la iveală posibilitatea ca EcoSport să fie continuat.
Recent, cei de la Ford România au anunțat că primele exemplare ale modelului Puma pentru piața din Australia au fost deja expediate. Este primul automobil construit în România vândut în această țară. În același timp, modelul EcoSport a fost eliminat din oferta dealerilor Ford din Australia, ceea ce înseamnă că se pregătește oprirea producției acestui automobil, cel puțin la uzina din India, de unde era exportat către australieni.
Noi informații confirmă acum continuarea proiectului BX775, numele de cod al noii generații EcoSport. Mai mult, aceste informații neoficiale arată că noul EcoSport va beneficia de o nouă platformă, cu un ampatament mai mare decât vechiul model și similară cu Puma, de aproape 2,60 metri. Acest detaliu îi va conferi spații interioare mai bune, comparabile cu Dacia Duster. Teoretic, ofensiva SUV-urilor la Ford va trebui să acopere mai bine, cel puțin pe piețele europene, segmentul B, adică intervalul dintre Puma, care are 4,19 metri lungime, și Kuga, care depășește 4,50 metri, interval în care, deocamdată, marca oferă doar versiunea Active a lui Focus, în timp ce competitorii au cel puțin două SUV-uri. Ceea ce înseamnă că un nou SUV/crossover Ford ar putea să aibă aproape 4,30 metri, dar la fel de bine Ford ar putea alege să rămână la o valoare apropiată de 4 metri.
CITEȘTE ȘI Producția Dacia, în scădere. Modelul Duster, cu 10.000 de unități în minus, în timp ce Ford și-a dublat ritmul la CraiovaCelelalte detalii apărute în acest moment mai subliniază faptul că interiorul noului EcoSport va prelua mare parte din ceea ce există la Puma, în timp ce exteriorul va prelua elemente de la spectaculosul Mustang Mach-E, SUV-ul electric pe care Ford l-a prezentat anul trecut. Asta înseamnă că noul EcoSport va fi nu doar mai mare și mai spațios, dar va avea și un design la nivelul anului 2021, când ar trebui să fie lansat noul model, un design care să reziste în următorii 7 - 8 ani, până la următoarea lansare.
Cel mai probabil, viitorul EcoSport va fi construit tot la Craiova, alături de Ford Puma, începând din 2021.
O simulare pe computer realizată de publicația braziliană Quatro Rodas scoate în evidență designul spatelui viitorului EcoSport.