Nissan a dezvăluit toate detaliile celei de-a doua generații a lui Leaf, cel mai vândut vehicul electric din lume. Primele fotografii arată o mașină cu un design spectaculos în timp ce specificațiile și dotările fac din Leaf o mașină de excepție.
Dacă prima generație Nissan Leaf avea de respectat unele limite foarte stricte, atât din punct de vedere al costurilor de producție, cât și din cele ale platformei tehnice utilizate, a doua generație lasă impresia că a fost dezvoltată fără limite impuse, astfel că rezultatul arată cu totul diferit.
În centrul atenției este sistemul ProPILOT, noua tehnologie de conducere autonomă de la Nissan, alături de ProPilot Park și e-Pedal.
Designul a evoluat radical, modificările aduse caroseriei aducând nu doar un aspect mult mai dinamic, mai modern, ci și un coeficient aerodinamic mai bun, 0,28.
Sistemul ProPILOT poate fi activat la o apăsare de buton și cumulează un cruise control inteligent, care menține distanța față de mașina din față, folosind o viteză prestabilită de șofer, și menține vehiculul pe banda sa. Funcția derivată Park, folosește 4 camere video și 12 senzori ultrasonici pentru a parca independent, fără intervenția șoferului. La acesta se adaugă e-Pedal, care schimbă aproape total modul în care ne-am obișnuit să conducem o mașină. Astfel, pornirea, accelerația, încetinirea, oprirea și staționarea mașinii pot fi controlate doar din pedala de accelerație. Mai concret, prin eliberarea accelerației, mașina frânează și chiar se oprește complet, fără să fie nevoie de apăsarea frânei. Sistemul elimină, practic, nevoia de apăsare permanentă a frânei în trafic, cu schimbarea poziției piciorului permanent, poate de câteva sute de ori pe zi în traficul urban. Pedala de frână va fi folosită doar pentru orpirile rapide, în situații neprevăzute.
ProPILOT este completat de alte tehnologii care completează conducerea autonomă în siguranță. Intelligent Lane Intervention, Lane Departure Warning, Intelligent Emergency Braking, Blind Spot Warning, Traffic Sign Recognition, Rear Cross Traffic Alert, Intelligent Around View Monitor, Emergency Assist for Pedal Misapplication, toate acestea sunt sisteme care contribuie la siguranța pasagerilor și la un parcurs fluid în trafic.
Sistemul motopropulsor al lui Nissan Leaf, e-powertrain, livrează 110 kW, echivalentul unei puteri de circa 150 CP al unui motor termic. Cuplul său atinge 320 Nm, o valoare foarte mare pentru o mașină compactă, care este disponibil de la prima apăsare a pedalei de accelerație, așa cum se întâmplă cu orice motor electric. Viteza maximă anunțată este de 144 km/h.
Motorul este alimentat de o baterie litiu-Ion, mai mare decât cea anterioară, care asigură o autonomie crescută, de 400 km, o valoare absolut suficientă pentru orice tip de deplasări. Inovațiile aduse bateriei au făcut posibilă o capacitate mai mare a bateriei, fără să fie nevoie de mai mult spațiu. Inginerii japonezi au reușit să obțină o creștere cu 67% a denistății energiei, ceea ce arată cât de repede avansează tehnologia atunci când există o presiune a pieței. De asemenea, materialele utilizate pentru fabricarea electrozilor au permis obținerea unie durabilități crescute a bateriei la ciclurile de încărcare – descărcare. Timpul de încărcare anunțat este de 13 ore la 3kW și 6 ore la 6 kW, cu încărcare rapidă, 80%, în 40 de minute.
Mai mult, Nissan anunță o versiune cu putere mai mare și autonomie crescută, ce va fi lansată anul viitor.
Nissan introduce, odată cu noul Leaf, noțiunea de „Integrare” a vehiculului, care cuprinde sisteme ce permit conectare de sisteme regenerabile de obținere a energiei (panouri solare) pentru stocarea și tuilizarea energiei acasă și la încărcarea mașinii.
De asemenea, o nouă aplicație pentru mobil permite controlul permanent al stării vehiculului, a nivelului de încărcare, programarea încărcării în funcție de tarifele orare, găsirea de stații de încărcare, încălzirea sau răcirea în avans a habitaclului și altele.
CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Ford prezintă în premieră SUV-ul EcoSport, versiunea românească ce va fi construită la Craiova. Este cel mai puternic concurent pentru Dacia DusterDin pucnt de vedere al arhitecturii lui Nissan Leaf, au fost realizate o serie de îmbunătățiri pentru un confort ridicat al pasagerilor, atât la nivelul șasiului, cât și la cel al suspensiei și direcției, pentru controlul cuplului în viraje și pentru reducerea vibrațiilor.
La interior, totul a fost îmbunătățit, atât la nivelul mateirialelor cât și la cel al comensilor și afișajelor. Sunt utilizate display-uri atât pentru cadranele de bord, pe un ecran de 7 inci, color, ce poate schimba informațiile și modul în care sunt afișate, cât și pentru controlul sistemelor audio și de navigație, a telefoanelor conectate și starea vehiculului. Tot de aici se pot căuta stații de încărcare și informații privind orarul acestora, tarife etc.
Dimensiunile noului Leaf sunt puțin mai mari decât la generația anterioară, cu 4,48 metri lungime, 1,79 metri lățime și 1,53 metr înălțime, pe un ampatamen de 2,70 metri.
Noul Nissan Leaf va fi lansat oficial la Frankfurt, în septembrie, apoi va fi introdus pe piața din Japonia în octombrie, pentru ca în ianuriae 2018 să fie lansat și înrețelele din Europa și SUA. Nu au fost oferite informații despre prețuri, dar este posibil să fie înregistrate creșteri față de generația anterioară.