Uniunea Europeană introduce din 20 martie noi reglementări privind însemnele pe care trebuie să le poarte vehiculele electrice și stațiile de încărcare, astfel încât să fie ușor de identificat și folosit. Toate statele din Uniune sunt obligate să implementeze noul set armonizat de etichetare pentru acest sistem de propulsie.
Începând din 20 martie, producătorii de automobile electrice sunt obligați să eticheteze mașinile, fișele de încărcare, manualele de utilizator, stațiile de încărcare care sunt furnizate împreună cu vehiculul, repcum și cablurile sau spațiile de depozitare ale acestora.
Potrivit setului de reguli aprobat de UE, sunt vizate de acest sistem de etichetare toate vehiculele reîncărcabile electric, produse sub incidența noului regulament: mopede, motociclete, tricicluri, cvadricicluri, autoturisme, vehicule comerciale ușoare, vehicule comerciale grele, autobuse și autocare. Obligația revine doar vehiculelor care sunt înmatriculate după 20 martie. Pe lângă țările din UE, au preluat aceste măsuri și statele SEE (Islanda, Lichtenstein și Norvegia), Macedonia, Serbia, Elveția și Turcia.
Etichetele au ca scop identificarea rapidă de către consumatori a modului în care vehiculul poate fi încărcat. Astfel, eticheta regăsită pe o mașină va trebui să aibă o etichetă similară pe stația de încărcare, pentru a fi compatibilă. Desenul de pe etichetă va fi un hexagon pe care este menționat un simbol, o singură literă. Desenul va fi cu culori opuse: pe vehicul litera va fi albă sau argintie, pe fundal negru, pe stația de încărcare litera va fi neagră, pe fundal alb/argintiu.
Pentru stațiile de încărcare și mașinile care folosesc încărcarea AC, la maxim 250 V, litera va fi B, iar pentru tensiunea maximă de 480 V, litera va fi C. Stațiile de încărcare pentru curent alternativ (AC) vor fi de trei feluri, tip 2, tip 3-A și tip 3-C, cu literele C, D și E. Pentru stațiile cu curent continuu, literele vor fi K, L, M, N și O. Pentru încărcarea la prizele standard, domestice, nu va exista o reprezentare grafică.
Introducerea unui sistem armonizat de etichetare este absolut necesar în ace st moment, deoarece numărul sistemelor de conectare împreună cu multitudinea de opțiuni pentru capacitatea stațiilor de încărcare ar putea crea nu doar dificultăți de utilizare, dar ar putea sta la baza unor accidente sau situații neplăcute.