Standuri cu suprafețe mai mari decât cele ale europenilor, foarte multe automobile electrice, concepte spectaculoase și atenție pentru publicul german, toate s-au regăsit la companiile chineze care au venit la Munchen în acest an, pentru a-și puncta intrarea în forță pe piața din Europa.
De la numele mari, precum BYD, Dongfeng sau SAIC, la nume mai puțin cunoscute, constructorii chinezi de automobile au fost prezenți la Munchen în număr mare, încercând să-și anunțe zgomotos prezența pe piața europeană. Cei mai pregătiți de condițiile concurențiale din Europa par BYD (Build Your Dreams), o companie care are o forță impresionantă la nivel global și care a intrat deja în rețelele de dealeri cu modelele sale.
La Munchen au fost prezenți cu familia Seal, un sedan și un SUV, ambele electrice, desenate de un designer german și comunicând prețuri ceva mai accesibile decât rivalii din Europa, adică 44.000 euro preț de pornire pentru sedanul care poate fi văzut deja pe șosele.
Dongfeng a dezvăluit la Munchen monovolumul Forthing U-Tour V9, o caroserie care pare să revină în actualitate și nu doar în China, pentru a oferi un mijloc de transport spațios și elegant.
CITEȘTE ȘI Mașinile conectate la internet sunt un „coșmar” pentru intimitatea oamenilorCu șapte locuri amplasate într-o arhitectură mai puțin obișnuită, Forthing are un design opulent și dimensiuni specifice clasei superioare (5,25 metri lungime și un ampatament de 3,02 metri). Mașina este una de tip multienergie, astfel că versiunea electrică va avea și alternativă cu combustie și hibrid.
MG, o marcă a SAIC, a prezentat Cyberster, un roadster de imagine, care vine să completeze popularele MG 4 și ZS. Designul său sport, cu uși de tip fluture, încearcă să facă legătura cu istoricele MG britanice, din care a mai rămas doar logo-ul. Cyberster nu este doar un concept, ci va fi lansată pe piața din Europa anul viitor.
CITEȘTE ȘI Dacia introduce actualizările online pentru navigație, inclusiv contra costGeely, compania chineză cu cea mai mare amprentă în Europa, unde deține Volvo, Polestar, dar și acțiuni la mai multe branduri britanice și chiar la Mercedes-Benz, a prezentat brandul Zeekr, cu modelul 001, un Grand Tourismo cu patru uși, complet electric, având o autonomie declarată de 600 km, la un preț de 60.000 de euro, în condițiile în care concurează cu marile modele electrice premium ale Europei. Lângă el a stat Zeekr X, un SUV care costă doar 45.000 de euro, deși are caracterisitici dinamice comparabile cu cele ale Audi sau BMW. Zeekr au intrat deja pe primele piețe, în Olanda și Suedia, și urmează să-și deschidă showroom-uri și pe celelalte piețe majore din UE.
Leapmotor, unul dintre cele mai tinere branduri chinezești, arată cât de mare este ambiția constructorilor asiatici de a fi prezenți în Europa. Lansat în 2015, Leapmotor și-a prezentat la Munchen primul său model global, SUV-ul C10, cu un design ce amintește vag de mașinile electrice ale VW. Printre trăsăturile arhitecturii electrice se regăsește sistemul pe 800 de volți, similar cu cele mai scumpe mărci europene. Disponibil inclusiv cu tracțiune integrală, C10 beneficiază de tehnologii de ultimă generație, pe care VW le-a ales pentru a-și echipa o parte din mașinile pe care le va produce în viitor în China.