Stellantis va aduce pe piața din România primele două modele ale mărcii Leapmotor prin importatorul și distribuitorul AUTOGREEN MOTOR, parte a grupului AutoItalia, care a anunțat oficial când vor fi lansate cele două modele.
VEZI AICI ȘI FOTO Primul vapor cu mașini electrice Leapmotor pentru Europa
Leapmotor C10 și T03 vor fi vândute pe piața din România de AutoGreen Motor, o companie a grupului AutoItalia, importatorul oficial al mărcilor Fiat, Jeep, Maserati și Alfa Romeo pe piața locală. Pentru importul Leapmotor au mai concurat și cei de la Trust Motors, care importă celelalte mărci ale Stellantis care provin din fostul PSA Peugeot Citroen.
Anunțul oficial arată că Leapmotor International, compania deținută 51/49 de Stellantis și Leapmotor, a desemnat AUTOGREEN MOTOR ca importator și distribuitor al modelelor sale în România. Reprezentanții companiei au declarat pentru Profit.ro că prețurile vor fi anunțate în cel mult două săptămâni, odată cu evenimentul de lansare oficială.
Ca parte a strategiei de lansare a mărcii în Europa, România devine una dintre cele 9 piețe europene care deschid vânzările primului lot de automobile electrice Leapmotor. Leapmotor International și-a propus să deschidă 200 de puncte de vânzare pentru vehiculele mărcii chineze în Europa până la sfârșitul anului 2024 și își va extinde lansarea produselor în Orientul Mijlociu și Africa, Asia-Pacific și America de Sud la sfârșitul anului 2024.
Primul lot de vehicule Leapmotor a fost expediat la finalul lunii iunie către Europa, respectiv către porturile din regiune pentru a fi distribuite către primele 9 țări, inclusiv România.
„Până la prima jumătate a lunii iulie, Leapmotor a vândut peste 400.000 de vehicule electrice în China,” a transmis fondatorul, președintele și CEO-ul Leapmotor, Zhu Jiangming. „China este cea mai mare și mai competitivă piață EV din lume, iar produsele noastre și-au demonstrat valoarea fiind apreciate de clienții locali. Încă de la început, modelele C10 și T03 au fost proiectate pentru a îndeplini standardele înalte ale clienților globali și suntem încrezători că colaborarea dintre Stellantis și Leapmotor va aduce o creștere semnificativă pentru ambele companii."
C10
SUV-ul Leapmotor C10 este primul produs global al Leapmotor, construit conform standardelor globale de design și siguranță. C10 se bazează pe arhitectura tehnologică LEAP3.0 dezvoltată intern de Leapmotor, care include tehnologii electrice inteligente de ultimă generație, precum arhitectura electronică și electrică integrată central, tehnologia cell-to-chassis (CTC) și cockpitul inteligent de top. Este un vehicul de segment D complet echipat, centrat pe familie, care oferă o experiență premium de conducere și manevrare, având o autonomie WLTP de 420 km și fiind capabil să îndeplinească standardul de rating EURO NCAP de 5 stele.
T03
Leapmotor T03 este o mașină urbană boutique, cu cinci uși, de segment A, cu spațiu interior de segment B. Este nu doar elegantă, ci și plăcută de condus și are o autonomie WLTP de 265 km. S-a clasat pe locul 1 în studiul de calitate inițială J.D. Power în segmentul BEV de mici dimensiuni.
Fondată în 2015, Leapmotor este o companie de vehicule electrice inteligente bazată pe tehnologie. Fondatorul, Zhu Jiangming, este inginer electric cu peste 30 de ani de experiență tehnică. Leapmotor are sediul în Hangzhou, provincia Zhejiang, China, și domeniul său de activitate acoperă designul, cercetarea și dezvoltarea vehiculelor electrice inteligente, fabricarea, conducerea inteligentă, controlul motoarelor electrice, dezvoltarea sistemului de baterii, precum și soluțiile de rețea pentru vehicule bazate pe cloud computing. Ca întreprindere bazată pe tehnologie, componentele esențiale ale Leapmotor sunt dezvoltate și fabricate independent, inclusiv trenul de rulare electric și sistemele inteligente. Proporția pieselor dezvoltate și fabricate intern reprezintă 60% din costul total al vehiculului. Compania a lansat succesiv tehnologii electrice inteligente de vârf, cum ar fi primul sistem electric Drive-in-One din industrie, prima tehnologie cell-to-chassis produsă în masă și prima arhitectură E/E integrată central „Four-Domain-in-One” din industrie. Leapmotor aderă la o valoare centrată pe client, cu produse pe piață inclusiv C16, C10, C11, C01, T03, oferind opțiuni duale de putere electrică pură și extinsă.
Compania a decis recent care vor fi cele două modele pe care le va lansa, prin rețeaua Stellantis, în România. Este vorba despre o mașină de clasă A și un SUV, conform informațiilor analizate și prezentate anterior de Profit.ro.
CITEȘTE ȘI SURPRIZĂ Metrorex pregătește o nouă stație de metrou, pentru un complex rezidențial în unul dintre cele mai blocate cartiere ale capitaleiGrupul Stellantis a și anunțat anterior că va începe primele livrări de mașini Leapmotor, în Europa, la sfârșitul trimestrului III din acest an, ulterior fiind programate și piețele din America de Sud, Orientul Mijlociu, Africa, India și Asia.
CITEȘTE ȘI VIDEO Airbus lansează un aparat experimental: jumătate avion, jumătate elicopterModelul mini T03 este un vehicul complet electric din segmentul A, city car, cu o autonomie WLTP de 265 km și cu o serie de dotări destul de avansate. Un display central de 8 sau 10 inci, cu comenzi vocale și sistem de actualizare Over The Air, aplicații mobile și sisteme de asistență avansată bazată pe pachetul Leap Pilot, reprezintă tehnologia oferită, care ar trebui să concureze în acest fel cu Dacia Spring pe cel mai accesibil segment al vehiculelor electrice.
CITEȘTE ȘI VIDEO Este pregătită deschiderea circulației pe încă un tronson la Autostrada BucureștiuluiChiar și designul lui T03 este foarte apropiat de Spring, cu proporții asemănătoare și mici detalii care sugerează un SUV de mici dimensiuni. Mașina este prezentată cu un motor de 70 kW, dar și opțional o versiune de 80 kW.
Prețul său ar trebui să fie sub cel al noilor modele Citroen e-C3 și viitorul Fiat Panda, având în vedere că vorbim despre o marcă din China.
Acestea vor primi anul viitor o versiune de 19.900 de euro, ceea ce înseamnă că T03 ar putea fi chiar mai ieftină.
CITEȘTE ȘI Surpriza Ford: EcoSport, care a fost fabricat la Craiova timp de 6 ani, se întoarce în Europa ca noul SUV hibrid. Va fi mai mare și concurent direct cu Dacia Duster 3
SUV-ul C10, al doilea model ce va fi lansat și în România, este un vehicul din segmentul D, cu o autonomie WLTP de 420 km, și o serie de echipamente de ultimă generație, la nivel de asistență. Modelul a fost lansat în China luna trecută cu un preț extrem de bun, de aproximativ 16.500 de euro, un nivel care nu va fi atins în Europa, din cauza costurilor de transport și distribuție.
Mașina are o lungime de 4,73 metri, mult mai mare decât cea a SUV-ului VW ID.5.
CITEȘTE ȘI Plăcuțele poloneze invadează Italia. Strategie pentru a evita taxele mari de asigurare a mașinilorA fost lansată cu două opțiuni de baterii, de 52,9 KWh, cu autonomie de 420 km, și 69,9 KWh, cu autonomie de 530 km, însă nu este sigur dacă aceste baterii vor fi menținute pe piața europeană.